Gå til innhold

Nytt Rammstein album

Rubex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rammstein er jo geniale på scenen .. var og så på underer quarten for noen år siden og det er skjelden man ser så mye flamer og greier

nasistiske kan vell være at di er men hvem bryr seg det er jo rå musikk :dribble:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg har Rammstein uttalt flere ganger at de IKKE er nazistiske, heller anti nazister.

Mein Teil er forresten dritrå, gleder meg til det nye albumet kommer, og jeg har planer om å dra på konserten dems på Oslo Spektrum. :w00t:

Lenke til kommentar

Rammstein er neppe nazister, da hadde de nok vært frosset ut i Tyskland. Men at deres image bygger på manges fordommer mot Tyskland har jeg vanskelig for å skjønne noen kan være uenige i. (Bare det at det gang på gang diskuteres om de er nazister ikke bør jo være en indikasjon på det.).

Lenke til kommentar

Glær mæ til nye plata til Rammstein og konserten i Spektrum. Bandet er IKKE nazi for de som går å tror det. Det som er mer tragisk er at bandet egentlig bare er en kopi av ett mindre kjent band som heter Laibach fra Slovenia. Til og med "røde kors" logoen som Rammstein bruker i logo n sin er stjålet fra dette bandet, jeg har spilt flere låter av Laibach for folk som har hørt Rammstein og de tror de hører på Rammstein. Ps Laibach startet på midten av 80 tallet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Datt over denne tråden via google, og tenkte jeg måtte bringe litt informasjon :)

Enkelte mennesker tenker Nazisme med en gang de hører tysk musikk. Det finnes MYE hardere og mer rytmisk, tung musikk en Rammstein, og de bandene blir ikke omtalt som Nazister. Så hvis ikke folk har noe bedre å slenge til disse tyskerne, bør de ikke slenge noe.

Mein Teil skal bli den minst melodiøse og mest kommersielle sangen på albumet, iflg. journalister som har deltatt i pre-listenings. Rammstein sier selv at de rpøver ut et nytt sound, som skal være mindre basert på faste rytmer, keyboard og sampling. De har tatt opp barnekor og til og med trekkspill for det nye albumet. Høres interessant ut. Og BTW, den nye singelen de slipper snart, som heter Amerika, ser utrolig spennende ut. Ta en titt på coveret, bare!

s_amerika.jpg

Det er ut som om de skal prøve seg på en politisk sang for en gangs skyld. Og dette blir nok ingen ny kannibal sang :)

Skal forresten på konserten 16.nov i Spektrum. Har de like bra show som før, gjerne med enda mer improvisasjon på sangene, blir det 100% knall, og det er verdt de 375kr det koster! Anbefaler alle som liker Metal/heavy metal og gå! :)

Endret av Jakob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...