Gå til innhold

Opteron 1xx er billigere enn A64

hanigjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opteron krever registrert ECC minne... blir neppe så mye billigere når det er lagt inn i prisen ;)

Corsair sitt 1GB Twinx 3200LL minne koster bare 500 mer i ECC/REG versjon.

Corsair PC3200 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile" til 1145,- er jo oxo ganske rimlig.

Lenke til kommentar
Opteron krever registrert ECC minne... blir neppe så mye billigere når det er lagt inn i prisen ;)

Corsair sitt 1GB Twinx 3200LL minne koster bare 500 mer i ECC/REG versjon.

Corsair PC3200 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile" til 1145,- er jo oxo ganske rimlig.

Nå vet ikke jeg nøyaktig hva A64 har kompatiblitetsproblemer med av billige minnebrikker med 512MB brikker med "vanlig" PC3200 starter på 725 - 1450 per GB. For Opteron snakker vi altså om ca 900 kroner ekstra per GB med RAM.

Prisforskjellen på en FX-53 og en Opteron 150 er mindre enn 300 kroner. Opteron-systemet blir dyrere for alle de som skal ha en komplett maskin og ikke en "nøkkelring" ;)

Lenke til kommentar

Det er kun Quad som har lista 150-en, og de er ikke akkurat blant de beste på pris. Sjekker du minsteprisen på 148 så er den 4300,-, mens 3500+ som har samme clock men mindre cache ligger på 4575,-. Hvis fler hadde listet 150, så hadde den nok hatt en bedre pris.

Stort sett blir vel prisen den samme til slutt, men da har man 940 hk og ECC - noen vil jo like det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...