hjelpekokk Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Kjøpte M65 av tele2, og i begynnelsen fikk jeg sendt sms.. men etter en liten stund, så sluttet den og sende sms, og jeg har sjekket at meldingssentralen er riktig. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hei Har du sjekket meldingssentralnr? Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Jepp, ringte tele2 og sjekket at det var riktig nr.. og det stemte. Tele2 har faktisk et svenskt meldingsentral nr. Fikk høre av en kompis at det var en mappe på telefonen som måtte være tom på tlf, for og få sendt sms.. pga av en bug... noen som vet om dette stemmer, og eventuelt hvilken mappe det er snakk om. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hei Har ikke hørt om det,jeg kjenner flere som har Tele2 og de fungerer sånn som det skal hos dem med de nye simkortene,så jeg tror du må få Tele 2 til å ordne dette,får du noen feilmelding når du forsøker å sende sms,fungerer det å ringe med den og sende mms? Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Får bare melding om at sms ikke er sendt. Og siden gprs ikke fungerer, så får jeg heller ikke mms til å funke. Har ringt tele2, men dem klarte ikke å finne ut av noe... Dem ba meg laste ned innstillinger fra my-siemens.com sin side... men innstillingene kom aldri ned til telefonen min... begynner og lure på om det kan være fabrikk feil på den Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Får bare melding om at sms ikke er sendt. Og siden gprs ikke fungerer, så får jeg heller ikke mms til å funke. Har ringt tele2, men dem klarte ikke å finne ut av noe... Dem ba meg laste ned innstillinger fra my-siemens.com sin side... men innstillingene kom aldri ned til telefonen min... begynner og lure på om det kan være fabrikk feil på den Hei Ikke gi deg på dette,har akkurat snakket med en som har det samme problemmet som du har,noen ganger så går det greit,men andre ganger så få hun beskjed om at det nummeret hun sender til ikke er i bruk,ring Tele 2 og si at du har hørt om flere som har det samme problemmet Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Jepp.. Gir ikke opp så lett... en kompis har bestilt samme telefon.. skal omså kopiere hver eneste innstilling han har for og få den til å fungere. Lenke til kommentar
totten Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Ser ut som tele2 har et problem når det gjelder m65. Utrolig at de annonserer telefonen over alt men ikke har et skikkelig oppsett på den. Har nettopp kjøpt en selv og for ikke mms eller gprs til å virke, har snakket med tele2 og kan ikke gi meg hjelp. Lenke til kommentar
Arctic XO Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Ser ut som tele2 har et problem når det gjelder m65.Utrolig at de annonserer telefonen over alt men ikke har et skikkelig oppsett på den. Har nettopp kjøpt en selv og for ikke mms eller gprs til å virke, har snakket med tele2 og kan ikke gi meg hjelp. Har ikke hatt noen problemmer med å konfigurer MMS, GPRS og E-post konto på M65 til min far, som er Tele2 kunde, og den fungerte bra med mine Telenor og Netcom kort oxo. Og jeg gjordet ingen ting med SMS innstillingen og det har funket uten problemer. Tror ikke det er noe galt med selv mobilen, så det må ligge en feil i melding sentralen til Tele2 eller oppsettet til Tele2. Lenke til kommentar
pian Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Arctic XO: Siden du ikke hadde noe problem med å sette opp GPRS og MMS ser jeg gjerne at du hjelper oss mindre heldige her i forumet! Kanskje du også kunne sende inn oppskriften til tele2, så slipper andre å havne i samme uføret. Venter spent på oppsett, så jeg endelig kan bruke tlf til annet enn bare å ringe og sms'e... Lenke til kommentar
FoxM Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Kjøpte nettopp 2 stk SE T630 med Tele2 abb og både jeg og dama har kjemperob med det abb!! Får ikke sendt vanlig sms selv om jeg har full dekning - bare 'sending mislyktes'. I tillegg skjer det ofte at mottaker får meldingene opptil 10 (!!!) ganger i løpet av en dag. Blir vistnok ikke belastet for det, men allikevel... Tenkte jeg skulle legge inn en advarsel mot TELE2 mobilabb under 'Operatører', for de er i særklasse de mest klønete jeg har hatt som operatør noensinne. Var så dum at jeg gikk fra Sense.... Angrer bittert nå. Lenke til kommentar
FoxM Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Sorry, skulle da vært 'kjempeprob'!!! Kjemperob..... Gud bedre.... Lenke til kommentar
pian Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Har hatt litt trøbbel med "SMS ikke sendt" selv faktisk (M65). Men får svar plutselig mens jeg sitter og forsøker å re-sende meldinga?! Tydelig noe feil hos Tele2 sitt nett ja. Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Jaha. ringte tele2, dem mente at det var feil på nettet her jeg bor.. de skulle ringe tilbake i går etter og ha sjekket nettet, men det gjorde dem selvfølgelig ikke Ble lei... så nå går jeg over til chess, så kan tele 2 bare Lenke til kommentar
pian Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Her er min guide for oppsett av MMS og GPRS på Siemens M65. 1. Gå til http://www.my-siemens.com/ 2. Klikk på "Mobile Phones customer care" 3. Klikk på "Go to the configurator" under "SETTING CONFIGURATOR" 4. Velg "Go to the configurator" under "MMS" 5. Velg land (ja, helt riktig, Norway!) 6. Velg operatør (Tele2/Netcom/Teletopia/Telenor) 7. Velg GPRS hvis telefonen din støtter dette. 8. Velg telefonen din fra lista. 9. Finn hvilken MMS-leverandør du vil bruke (som regel bare ett valg her) 10. Fyll inn ditt nummer, vent på melding, og følg instruksjonene på siden. 11. Nederst på siden står WAP og Internet-setup. Klikk på en av dem. 12. Gjenta punkt 10-12 til du har fått totalt 3 oppsett: MMS, WAP og Internet. 13. Slå av og på tlf. 14. Test med å sende en SMS. Det funka for meg, håper dere andre får nytte av guiden. M65 tegner til å bli en suksess for meg, i alle fall Lenke til kommentar
Arctic XO Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Arctic XO: Siden du ikke hadde noe problem med å sette opp GPRS og MMS ser jeg gjerne at du hjelper oss mindre heldige her i forumet! Kanskje du også kunne sende inn oppskriften til tele2, så slipper andre å havne i samme uføret. Venter spent på oppsett, så jeg endelig kan bruke tlf til annet enn bare å ringe og sms'e... Her er det oppsettet jeg brukte (Beklager at dette blir ett lagnt innlegg, men fant ikke tilbake på nettetsiden. (Tele2)): MMS-oppsett Tele2 MVNO Datakonto Gå inn i menyen Meny - Innstillinger - Datautveksling - Datatjenester - MMS,WAP Valg Gi nytt navn: Tele2 MVNO MMS Valg - Endre innstillinger - GPRS-Data - Rediger APN: mms.tele2.no Brukernavn: wap Passord: wap Gå helt ut av menyen MMS-konto Gå inn i menyen Meny - Meldinger - Innstilling - MMS Valg Gi nytt navn: Tele2 MVNO MMS Valg - Endre innstillinger Gyldig til: "Maksimum" Std. prioritet: Normal Avspillingstid: 005.0 sekunder Mottak: Alltid/Ja MMS Relay srv: http://mmsc.tele2.no IP-Innstillinger IP-adresse: 193.12.40.14 IP-port: 9201 CSD-adresse: 193.12.40.14 CSD-port: 9201 Tilbake Con.profile: Tele2 MVNO MMS WAP Oppsett Tele2 MVNO Meny - Innstillinger - Datautveksling - Datatjenester - MMS,WAP 1 - Valg - Gi nytt navn: Tele2 MVNO WAP Rediger - GPRS-Data - Rediger APN: internet.tele2.no Brukernavn: wap Passord: wap Gå helt ut til hovedskjermen igjen Meny - Surf/Fun - Internett - Profiler Profil en - Rediger Profilnavn: Tele2 MVNO WAP IP-adresse: 130.244.196.090 IP-port: 9201 Startside: http://wap.tele2.no GPRS-utløpstid: 10 Minutter CSD-utløpstid: 60 Sekunder Forbind.profil: Tele2 MVNO WAP Data-konto Tele2 MVNO Meny - Innstillinger - Datautveksling - Datatjenester - Mail,Java,RMS Valg - Endre innstillinger GPRS-Data - Rediger APN: internet.tele2.no Brukernavn: wap Passord: wap DNS 1: 193.216.1.10 DNS 2: 193.216.69.10 Epost-konto Tele 2 Internet Meny - Melding - Innstilling - Epost - Kontoer Valg - Endre innstillinger Brukerinnstill. Operatør: Tele 2 Internet Brukernavn: Navnet ditt Epost-adresse: Epostadressen din Svar-adresse: Epostadressen din Bruker-ID: brukernavnet hos Tele 2 Internet Passord: passord hos Tele 2 Internet Tilbake Epost-innstill. Last kun ned epost mindre enn: 8KB Lagre kopi på server: Ja Typer: POP3 POP3-Server: popc.c2i.net POP3-Port: 110 SMTP-server: smtp.tele2.no SMTP-port: 25 SMTP-autentisering: Nei Lenke til kommentar
pian Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Arctic XO: Hehey! Som du ser hadde jeg fått til MMS, men epost-guiden din var bra hjelp. Fikk til med min skole-konto og brukte smtp.tele2.no , ser ut til å funke! Takk! Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 tusen takk Arctic xo, nå fungere alt Lenke til kommentar
Arctic XO Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Takk, det hva jo bra at dere fikk det til... Som man roper i skogen for man vel et svar... Mvh Arctic XO Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Vel jeg fikk ikke til dette med å sende epost. Har prøvd tiscali og start kontoene mine men funker ikke. Er det kun tele2 kontoer som funker å sende med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå