Tomjac Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hei, Jeg har ett Canon IXUS (den første digitale modellen med 2.1MP) som har begynt å "sluke" strøm og tømmer batteriet ganske kjapt.. Har kjøpt nytt batteri, men opplever samme problemet så da er en feil kilde fjærnet.. Noen som har opplevd det samme?? Kamera begynner å bli så gammalt at jeg ikke ønsker å bruke altformye panger på det.. En service koster ca. 500,- bare for å åpne det.. Den tømmer ett nyladet batteri innen max 10bilder.. Lenke til kommentar
tellus Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 10 bilder va da jævlig lite. hadde selv et ixus 300 en gang var sugen på strøm de også men ikke så galt da. kunne nå fylle de 128 mb kortet jeg hadde da. ixus er heller ikke i toppen nå heller ved å spare strøm så de er sagt. du har nok et prob med de kamera ja. Lenke til kommentar
Tomjac Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 10 bilder va da jævlig lite. hadde selv et ixus 300 en gang var sugen på strøm de også men ikke så galt da. kunne nå fylle de 128 mb kortet jeg hadde da. ixus er heller ikke i toppen nå heller ved å spare strøm så de er sagt. du har nok et prob med de kamera ja. Ja, det er jeg sikker på.. Det har fungert prikkfritt i flere år og dette har skjedd nå nylig.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Prøv å rense batterikontaktene inni kameraet med en Q-tips og din edleste sprit. Kan jo også være laderen din som surrer. Lenke til kommentar
Tomjac Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Prøv å rense batterikontaktene inni kameraet med en Q-tips og din edleste sprit.Kan jo også være laderen din som surrer. RUST!!! Siden kamera egentlig ikke er til noe nytte som det er nå.. (og reperasjonskostnadene for dyre) har jeg åpnet det opp (bor en liten reperatør i meg, positivt/negativt).. Det første jeg oppdager er RUST!!. Her er det mye rust og irr.. Ser egentlig ikke ut inni det.. Tror jeg like gjerne kan hive det, nytt vanntett kamera er kommet på ønskelisten min.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+42231, Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Var jeg deg ville jeg brukt 54,90 på en boks elektronikkrens på Biltema, før du dropper kameraet. Stor mulighet for at det ikke hjelper, men er går an å prøve. Om du skal hive det, betaler jeg gjerne for frakt til meg. Er sykemeldt for tiden, og syns d kan være morro å feilsøke og pusle litt m sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå