Gå til innhold

P4 2.4C -> Vcore fra 3Ghz og oppover?

Rufati

Anbefalte innlegg

Har en oc villig P4 2.4C som jeg lett drar opp til 3Ghz, som alle andre. :) Trenger ikke øke Vcore særlig for å klokke den til 3Ghz. Bruker 1.575V (0.075V økning) når jeg ligger på 3Ghz, men tror faktisk ikke at jeg trenger det engang.

Men sliter med å finne riktige instillinger når jeg kommer opp forbi 3.2Ghz og vertfall på 3.4Ghz med 283FSB. På rundt 3.4Ghz booter maskina fint. Cpu temp ligger å koser seg godt under shutdown på 70C, i underkant av 50C bare, i bios riktignok. Men når man vanligvis skal få XP screen, fryser maskinen bare. Svart skjerm er det eneste jeg får. Den slår seg ikke av, bare fryser. CAD(ctrl-alt-delete) fungerer, så er ikke helt låst heller. Dette skjer når jeg passerer ca 280FSB. Har kommet i Windows på 3.350+ elns men selv om cpu temp ikke var kritisk, så ville ikke programmer som AtiTool osv starte. Virker som det er andre ting som hindrer maskinen i å starte. Har låst PCI\AGP. Har prøvd de fleste Vcore instillinger, men har ikke vært over 1.7V som er såkalte "Sudden-Intel-Death-Syndrome" :cool: ..Uansett, jeg kommer ikke forbi den forbanna svartskjermen! Å nekter å tro at det er temp som stopper, ettersom maskinen ikke restarter og\eller slår seg av.

Har et IS-7, som uheldigvis gir veldig få alternativer på ram hastigheten. Så ettersom jeg har 4x256MB Twinmos pc3200 (2 m/winbond), må jeg som regel klokke brikkene en del ned, når jeg klokker cpu opp. F.eks på 3.4Ghz må jeg kjøre brikkene på 188.88Mhz (283/3*2). På 3.2Ghz blir brikkene lusne 177Mhz ved 3/2 eller 213Mhz på 5/4. 213Mhz er vel i overkant av hva brikkene faktisk klarer. :( Har en hunch om at dette er problemet. For på 3Ghz fungerer jo 5/4 slik at brikkene blir akkurat 200Mhz igjen.

Er det minnet som er problemet? Eller klarer rett å slett ikke cpu noe mer? Vil gjerne ha tips på hva som er grei Vcore på 3.0, 3.2, 3.4 og 3.6Ghz på en P4 2.4C, samt hva 3200 Twinmos brikkene mine er gode for. Har rotet rundt lenge for å finne ut noe, men kommer ikke lengre en til tha blody svartskjerm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...