Gå til innhold

Hvor bra blit dette iforhold til mitt gamle oppset


Anbefalte innlegg

HVor bra blit dette iforhold til mitt gamle oppset?

 

Nåværende oppsett:

 

CPU Intel 2.53GHz

512MB twinmos pc2700 RAM

Asus P4PE hovedkort

 

Det nye opsettet jeg har tenkt på:

 

AMD Athlon 64 3000+

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB

OCZ 1024MB EL Dual Channel

 

Skjermkort, hd-er osv. har jeg. Jeg skal bare bytte ut hk, cpu og ram.

 

Men hvor mye bedre er det nye oppsettet enn det gamle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at oppsettet blir bedre men ikke så bra at det er verdt å betale 5000 for...

 

EDIT: eller det blir vel enda mer... det er verdt å betale 5000 for når du kjøper helt ny pc, men du har jo bra pc...

 

Skal du klokke, kan du kanskje kjøpe Abit IC7-MAX3 hovedkort, det er råbra til klokking selv med boxed kjøler... (Pentium 4)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Den P4-prosessoren han allerede har, er 533MHz uten HT. Det er vanskelig å si hvor mye raskere ting vil bli, men at det vil bli et "friskere" system er uten tvil.

Hmmm... da vil mitt tips være at, så lenge han er fornøyd med det han har, at han kan kjøre nye spill og ikke er fanatiker, så kjøper han ikke ny pc. Kan heller vente til socket 939 blir aktuelt...

Lenke til kommentar
Jeg mener at oppsettet blir bedre men ikke så bra at det er verdt å betale 5000 for...

 

EDIT: eller det blir vel enda mer... det er verdt å betale 5000 for når du kjøper helt ny pc, men du har jo bra pc...

 

Skal du klokke, kan du kanskje kjøpe Abit IC7-MAX3 hovedkort, det er råbra til klokking selv med boxed kjøler... (Pentium 4)

Enig. Med det oppsettet du har der vil det holde en liten stund fortsatt. Sitter selv fortsatt på en god gammel traver. (P4 2.4GHz C) ;)

 

Men for all del, om du føler for å brenne litt penger og samtidig føler at du trenger noe raskere så er det ikke noe i veien for at du går for det oppsettet du har satt opp.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...