Gå til innhold

Ekspedisjonsgebyr hos Microplex - en uting


Anbefalte innlegg

Slo meg akkurat tanken på at Microplex har et ekspedisjonsgebyr på 25kr (sist jeg sjekket). Er dette vanlig praksis blant nettbutikker, eller er det kun Microplex som forsøker å spille oss et puss når de har en ekstrautgift oppå prisen av varene, slik at en "usynlig" sum må plusses på alt som handles der. Istedet for å bake den inn i vareprisene slik at vi kan sammenligne med andre webshoper, får de fleste nå slengt avgiften i tryne først når de står i kassen og skal trykke ok. Da er det ofte gjort og man tenker pytt, pytt.

 

Skal dagligvarebutikker plutselig sette ned prisene (det kan dog virke som om microplex ikke har gjort dette engang) ta et gebyr på 25kr for å dra tyggisen jeg kjøper gjennom kassaaparatet og putte pengene nedi? Eller hva er det det går i egentlig? I mine øyne er dette en forbasket uting, eller hva sier dere? Prisene er jo ikke akkurat så lave at det gjør tingen bedre... :nei:

 

Har ellers veldig gode erfaringer med Microplex, men måten dette gjøres på jo ikke akseptabel, uavhengig av den siden av saken.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. jeg synes det virker dyrt å bestille i fra microplex.no

De burde ha hatt en mulighet til VISA eller no.. skal man først bestille der så må man liksom vente til man har mere å bestille..

Trenger man f.eks ett par leds.. så blir jo det en pris på godt over 100 lappen.. for noen leds som koster 18 kr pr stk

Og det er dyrt.

Hadde de hatt visa, og kunne sendt f.eks led`s i a-post.. det hadde vært en drømm.

 

Og i tillegg til webløsningen.. den er utdatert.

Man blir logget ut etter x ant min uaktiv.. enormt irriterende.

Man må være logget inn for å legge ting i handlekurven.

Nei, de trenger virkelig en shining på siden.. og hele systemet.. kutt ut radioen og heller få ei skikkelig side.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Neida .. ekspedisjonsgebyret dekker prisen for den utrolig flotte lommeradioen du får når du bestiller derfra i disse dager ...... :D

Tenkte samme tanken, men tviler på det :D

 

Får man ikke den samme utgiften hos andre altså?

 

skal sjekke noen kvitteringer her...

Lenke til kommentar

prisene på varen skal tross alt dekke omkostningene, det er urimelig å kreve betalt for helt normale omkostninger i driften. for å vise et par eksempler:

 

skal taxier begynne å ta betalt for bensin, veiavgift og forsikring i for å kunne proklamere med lavere takst?

 

skal man som sagt måtte betale personen som sitter i kassen for å få kjøpt noe i en butikk? eller for å tilnærme ytterligere: ta betalt for å vise noen hvor en vare er, eller ta en plastikkpose..?

 

jeg er utifra egne erfaringer klar over at microplex ofte går "the extra mile" når det gjelder service, noe som er positivt. og det er klart dette koster, men det er som sagt måten denne utgiften plasseres jeg ikke godtar. enten får de kutte ned på servicen og ha lavere priser. ellers får de opprettholde sitt gode rykte og vise at det koster, ikke prøve å legge skjul på det og prøve å få i både pose og sekk. jeg er ikke i tvil om hva som vil lønne seg for dem, men det må som sagt gjøres på en annen måte enn nå.

Lenke til kommentar

Er nok enige med dere er, dette ekstragebyret er og blir en uting. Ser også at microplex burde fornye seg når det gjelder betalingsmåter, helst gi oss muligheten til å betale med visa og kunne således sende det på billigst muligst måte til oss.

 

Men servicen til microplex er god, men det har hendt seg at di har blingset og glemt å lagt ned noen varer som jeg har bestilt, 1 mail senere har det som regel rettet seg.

Lenke til kommentar

Kan leve med gebyret, men det jeg ikke klarer leve helt med er når jeg på lørdagen som var trappet opp på dørene til Microplex klokken 13:00. Døren sto vid åpent, men det var ikke lys i gangen der. Jeg trodde selvfølgelig at "En åpen dør er en invitasjon" men den gang ei! Idet jeg hadde kommet ca 3 meter nedover gangen startet jeg hele jævla alarmsystemet til bygget der de holder til og det ula noe inn i granskauen. Teit å sette opp et skilt "Vi holder stengt i juli" eller skrive noe om det på hjemmesiden ( Jeg fant bare at de hadde ekspidisjonstid fra 12 til 14 på siden ).

 

Den gikk av etter 10 minutter og så ikke snurten av noen securitasfolk. Så om de har meg på kamera så får de skylde på securitas istedet :)

Lenke til kommentar

vel.. fikk mail tilbake fra en alltid like hyggeli Espen Faale:

 

Vi har faktisk nye websider under utvikling "as we speak" så jeg håper og tror du vil bli positivt overrasket når du ser dem :-) Det aller meste, om ikke alt, du nevner vil komme til å tas høyde for i den versjonen.

 

Og de tingene jeg nevnte var:

VISA

Forsendelsmåte

Konto System

Utseende webside

 

Dette var noen av de tingene jeg nevnte..

håper noen av de blir forbedret :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Kan ikke dere som synes 25,- er en ille sum å ut med så handle hos digitalimpuls da de leverer de samme varene som microplex. Desutten har de 2 butikker en i Trondheim og en i Oslo. Det er vel bare microplex som tar dette ekspedisjonsgebyret, men det er på lik linje med å betale en regning i banken.

Det som er værst er jo det at man ikke kan betale med visa, i gammle dager kunne man jo forskudsbetale til microplex og så få varene, snedig system som ble "forbudt" av konkuranse tilsynet.

Men man handler for en liten formue og er gnien på 25,- det hører ikke hjemme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...