Gå til innhold

Nytt skjermkort (ATi)

eQunix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X800 Pro har dårlig ytelse i forhold til den høye prisen. Toppkortet XT PE har hele 46 % høyere fillrate (generelt den viktigste faktoren for ytelse, sammen med båndbredde), mens prisen bare er ca 25 % høyere. Doom3 ytelsestestene viser klart at Pro har mye lavere ytelse enn prisforskjellen skulle tilsi. Når en skal ha det aller beste på markedet, er det normalt slik at en må betale veldig mye for bare litt ekstra. Men her er det faktisk slik at toppmodellen gir mer for pengene.

Jeg anbefaler på det sterkeste et av de følgende:

- Kjøp X800 Pro VIVO og softmod det til XT (skulle gå greit, men ingen garantier)

- NVidia 6800 GT

- Gå opp litt i pris til X800XT PE

- Kjøp 9800 Pro og bruk resten av pengene til noe fornuftig

Lenke til kommentar
Er ikke ute etter noen bundle, så vis jeg kan få et skam bra kort uten no program vare elns hadde det vært fett, legg ved link vis dere kan  :yes:

Takker for alle svar  :thumbup:

Om du ikke vil ha med noen bundle, vil jeg som tidligere nevnt anbefale Connect3d VGA-Card Radeon X800 Pro 256MB AGP DVI TV-Out V-In Bulk på PSDATA, det er kun skjermkort med kabler og drivercd, til kr. 3900...

OG det er et igjen på lager...

Så om du vil ha et greit kort, som lett kan bli bedre, kjøp det! :thumbup:

Lenke til kommentar
X800 Pro har dårlig ytelse i forhold til den høye prisen. Toppkortet XT PE har hele 46 % høyere fillrate (generelt den viktigste faktoren for ytelse, sammen med båndbredde), mens prisen bare er ca 25 % høyere. Doom3 ytelsestestene viser klart at Pro har mye lavere ytelse enn prisforskjellen skulle tilsi. Når en skal ha det aller beste på markedet, er det normalt slik at en må betale veldig mye for bare litt ekstra. Men her er det faktisk slik at toppmodellen gir mer for pengene.

Jeg anbefaler på det sterkeste et av de følgende:

- Kjøp X800 Pro VIVO og softmod det til XT (skulle gå greit, men ingen garantier)

- NVidia 6800 GT

- Gå opp litt i pris til X800XT PE

- Kjøp 9800 Pro og bruk resten av pengene til noe fornuftig

Jeg har Radeon 9800 pro fra før av :dontgetit: Men det er så bugga feks fps bugen i cs, + at jeg hadde tenkt på nytt fra før av, til de kommende grafikk krevende spillende som doom 3, hl2 osv

Lenke til kommentar

Kjøpt et POV 6800GT, som lett kan klokkes til Ultra-hastigheter. 4000 kr. Det beste kjøpet du kan gjøre i dag!

Ikke hør på ATI-fanatikerne.. Det er opplest og vedtatt at GT6800 har best ytelse pr. krone av de nyeste skjermkortene. (Og gjerne pga de gode overklokkings-egenskapene...)

Lenke til kommentar
Kjøpt et POV 6800GT, som lett kan klokkes til Ultra-hastigheter. 4000 kr. Det beste kjøpet du kan gjøre i dag!

Ikke hør på ATI-fanatikerne.. Det er opplest og vedtatt at GT6800 har best ytelse pr. krone av de nyeste skjermkortene. (Og gjerne pga de gode overklokkings-egenskapene...)

hva heter dette kortet i fult navn? fikk ikke opp noe i prisguiden til hardware.no :ermm:

EDIT: link?

Endret av eQunix
Lenke til kommentar

hva heter dette kortet i fult navn? fikk ikke opp noe i prisguiden til hardware.no :ermm:

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=18997

Lenke til kommentar
Det er ingen som spør hva slags maskinvare han har fra før av?

Ikke at det er så viktig, sett at trådfører har litt peiling på maskinvaren du faktisk må ha for å ha nytte av et skjermkort til 4000,- :thumbup:

Tror det skal gå bra :!: ASUS P4800SE, Intel 2.6 GZ.... :ermm:

Lenke til kommentar
Helt utrolig hva disse Nvidia fantatikerne klarer.. :D

hva mener du?

EDIT: ok, vis du mener noe negativt om dette kortet får du si det fort så jeg får avbestillt, vil ikke ha noe til 4000,- som ikke er verdt penga :ermm:

Endret av eQunix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...