Gå til innhold

Nytt skjermkort (ATi)

eQunix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300662&cks=SER

Asus Radeon X800 Pro.

Kortet skal ha kjølere på rammen i tilegg til enorm bundle med webcamera og diverse spill. Koster noen kroner mer en 4000,-, men ikke mye.

Men det er jo ikkje VIVO.. kortet jeg anbefaler koster jo mindre og kan moddes til XT PE lett.. Kjøper han det ASUS kortet så må han klare seg med 12 pipelines!

Tror han er ute etter å kjøpe seg et skjermkort som yter best mulig, og ikke et som det følger med et Webcamera og noen ramsinks som han sannsynligvis ikke trenger fordi kortet ikke blir varmt med 12 pipelines! :)

Men det er nå min mening.. :yes:

Edit: Når det gjelder at GT yter bedre enn Pro, så JA.. Men om det yter bedre enn et flashet Pro@XT PE er en annen ting.. og han vil jo tross alt ha ATi!

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Asus Radeon X800 Pro.

Kortet skal ha kjølere på rammen i tilegg til enorm bundle med webcamera og diverse spill. Koster noen kroner mer en 4000,-, men ikke mye.

Men det er jo ikkje VIVO.. kortet jeg anbefaler koster jo mindre og kan moddes til XT PE lett.. Kjøper han det ASUS kortet så må han klare seg med 12 pipelines!

Tror han er ute etter å kjøpe seg et skjermkort som yter best mulig, og ikke et som det følger med et Webcamera og noen ramsinks som han sannsynligvis ikke trenger fordi kortet ikke blir varmt med 12 pipelines! :)

Edit: Når det gjelder at GT yter bedre enn Pro, så JA.. Men om det yter bedre enn et flashet Pro@XT PE er en annen ting.. og han vil jo tross alt ha ATi!

Gullegutt....

Hvor får jeg kjøpt x800pro vivo korte som du har?

Lenke til kommentar

Asus Radeon X800 Pro.

Gullegutt....

Hvor får jeg kjøpt x800pro vivo korte som du har?

Her , her , og her blant annet.. :)

Lenke til kommentar
Kjøp dette her. Club3D Radeon x800 PRO 256MB Skjermkort

8X AGP, 256BIT, DDR3, CRT+TV+DVI+VIVO på mpx.no

Det er VIVO kort, koster ca. 3500,-

Men det har jeg hørt rykter om at har AA kjerne og ikke AD, sånn som XT PE har..

Correct me if im wrong!

Når det gjelder Nvidia kort så klarte jo allerede Thomas og anbefale GT kortet.. hehe!

Lenke til kommentar
Jeg vedder på at en eller annen fjott kommer og anbefaler et Nvidia kort innen 10miuntter er gått.... :)

Hehe, var mer enn 10 min! :p

Egentlig skulle jeg poste den før den posten din, men så fant jeg ut at jeg ikke hadde gjort det... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kjøper han det ASUS kortet så må han klare seg med 12 pipelines!

:hmm: Han MÅ ikke klare seg med 12 pipelines, det er mulig og flashe vanlige Pro-kort også, men da vil han få opp 2 ukjente ting i enhetsbehandling, da de korta mangler Rage-Theater brikken som er på XT- og Pro ViVo kort...

Min anbefaling er dette på PSDATA, til kr. 3900,- (BULK) (Et igjen)

Det jeg har klarer lett originale XT-PE hastigheter med 16 pipelines... :thumbup:

Lenke til kommentar
Har ikke tenkt og klokke noe særlig, fikk en anbefaling av en venn på dette http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3585 tror dere dette er det beste jeg kan få for 4000,- uten bundle?  :dontgetit:

Om du ikke har tenkt til å klokke "behøver" du ikke vivo kort.

Men har du i det heletatt vurdert 6800GT? Eller er nVidia helt utelukket?

Vurderer Nvidia ja, men mange fortelller meg at ATi ville vært det smarteste valget? eller?

Lenke til kommentar

Da vil jeg si meg uenig. Dersom du leser noen tråder her på forumet vil du se at de fleste mener at 6800GT er et bedre valg enn ett x800pro (med mindre du sverger til hl2 og ikke bryr deg om noe særlig annet)

Selv skal jeg ha meg kort i klassen over deg og vil mest sansynlig gå for X800XT PE. Men da må du opp i rundt 5000,-.

Men for deg mener jeg at 6800GT er det beste valget. Med mindre du vil vente på X800GT (eller hva fa** det vil hete). Men jeg vet ikke når dette kortet kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...