el-asso Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg har lagt merke til at europeiske biler har bensinlokket på høyre side mens japanske biler har det på førersiden. Snakker da om biler som selges i europa. Min teori er at japanske konstruktører tenker slik at det skal være kort vei fra førerplassen til lokket mens europeiske designere vil at døra skal åpnes uten å dunke borti pumpa eller andre ting. Nuvel, finnes det europeiske eller japanske biler som er unntak fra dette, og kan det være andre årsaker til at bensinlokket er plassert som det er ? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Nuvel, finnes det europeiske eller japanske biler som er unntak fra dette, og kan det være andre årsaker til at bensinlokket er plassert som det er ? Vel, min Volvo S40 har ihvertfall bensinlokket på venstresida. mvh Pantera Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 japsene har jo venstrekjøring da, kan det ha noe med saken å gjøre... Kanskje de vil kapre "bensintanklokk på venstreside" kundegruppen i europa, ettersom de europeiske bilfabrikantene allerede har "bensintanklokk på høyreside" kundene. Lenke til kommentar
otis Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Subaru har bensinlokket på høyre siden, men min Mazda har det på venstre siden. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Kortere vei til besinpuma vel. Tenk deg du må dra hele slangen over bilen for å fylle. Upraktisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 ? det er to sider av en bensinpumpe og det er mulig og snu bilen?!? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Har hatt/har disse: 86 Ford Sierra - høyre 97 Subaru Legacy - høyre 85 Mitsubishi Colt - venstre 99 Audi TT - høyre Ser ingen spesiell sammenheng..? Noen biler har en liten pil i dashen som peker dit lokket er. Greit om man låner bilen og skal fylle den (95 Chrysler Stratus har iallfall en slik pil). Sleng inn info om bilene dere har hatt! Her skal det lages statistikk EDIT: 95 Chrysler Stratus - venstre Endret 6. august 2004 av Vandalen Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Audi 80 TDi '94 - høyre Audi 100 2.6E '93 - høyre Audi 200 Tq 20V '90 - høyre Bmw E-30 '86 - høyre Mitsubishi Galant 1.6 '82 - venstre Toyota Carina 1.8 '86 - venstre Toyota Carina E 1.6 '94 - venstre Vw Corrado G60 '91 - høyre Dette er ihvertfall de bilene vi har hatt her hjemme siden jeg fikk lappen.. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 ford mondeo og sierra er det høyre bmw520i har også på høyre Men er jo enkelt, bare og se hvor bmw og mercedes har lokket, de er best på bil så de har rett Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men er jo enkelt, bare og se hvor bmw og mercedes har lokket, de er best på bil så de har rett ...og Audi, som du glemte å nevne. (Har nettopp kjøpt en skjønner du ) Lenke til kommentar
abrj Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Bestefaren min hadde en gammel Mercedes 220 Seb. Og den hadde til alt overmål bensinlokket bakom nummerskiltplata bak... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 porsche 911 har bensinlokket på venstre siden foran døra. Golf har høyre bak. Begge er europeiske biler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Citroën BX: Høyre side. Volkswagen Transporter: Venstre side. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ikke alle, men de fleste europeiske personbilene har tanklokket på høyre side. Og de fleste japanske har på venstre side. Tror det var NAF som lanserte en teori om dette for noen år siden: Tanklokket er på motsatt side av føreren fordi døra ikke skal treffe bensinpumpe / søyler / forhøyninger når man går ut av bilen for å tanke hvis man kjører litt for nær. (I Europa har vi stort sett høyrekjøring, mens japanske biler i utgangspunktet er tegnet for venstrekjøring.) Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 endel gamle amerikanere har påfyllinga bak nummerskiltet bak. 87 galant exe - venstre 86 scorpio - høyre 69 chevelle - bak nummerskiltet 88 buick century - venstre 79 taunus - høyre 81 bmw - høyre 81 pontiac - bak nummerskiltet de bilene jeg har fyllt bensin på som jeg kom på i farta Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Min egen bil: 86 Mercedes Benz 190E - Høyre side Er ikke helt sikker, men jeg tror fatters '97 Volvo V70 har lokket på venstre side. Selv om det kan være jeg husker den forrige bilen hans her - en '88 Honda Accord... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Bimmern har på høyreside Carismaen hadde på venstre morra mi sin Merc har på høyre mormorami sin yaris har på venstre her i huset holder teorien mål Lenke til kommentar
bertie Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Alle mercedeser har ikke lokket på høyre. Min Mercedes Vito har lokket på venstre side. bertie Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 jeg vil tro at det har noe med hvilken side manifoilen står på pga eksos røret som ikke skal stå i veien /eller nærme bensintanken for varme grunder. Toyota supra bensintanken på høyre side og påfylling. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Og derfor har de fleste japser eksosrøret på høyre side av bilen, altså motsatt av tanklokk. Men det kan også ha med plassutnyttelse å gjøre også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå