Gå til innhold

Spørsmål ang. ustabil maskin og ny PSU

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin hjemme som har vært ganske ustabil i det siste, den krasjer rett som det er. Når maskinen starter opp kommer det en kort "pulserende" lyd (som to litt forskjellige korte bip etter hverandre tre ganger) og dette kommer i intervaller ved oppstart. Noen ganger booter ikke maskina (stopper etter å ha listet alle disker på de to pci ata kortene) mens andre ganger laster den windows uten problemer.

Har sjekket HK manualen og den eneste lyd koden som jeg mener det kan være bios lyd koden for "Power Error" (har ett Gigabyte 7VT600 1394, award bios). Det at maskinen har vært ustabil i det siste og det at en av diskene av og til ikke viser i bios har fått meg til å tro at det kan være at det rett og slett er for liten kapasitet på PSU (Chieftec 360W).

Så kan noen gi meg noen tips til andre mulige ting som kan være feil så hadde det vært knall. Evt. anbefale en kvalitets PSU som kan takle en XP2000 cpu, et gammelt agp grafikkort, en god del vifter, en cdrom stasjon og i minst ti 7200 rpm harddisker? Lydnivå bryr jeg meg ikke om, men helst så billig som mulig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...