Gå til innhold

Oppgradere til AMD64: Ca 7k

Anbefalte innlegg

Hei,

tenker fært på å oppgradere til AMD64 nå, syns jeg har stura rundt med Athlon XP lenge nok. Regner med å selge HK, cpu og skjermkort (sjekk profil) og kjøpe nytt.

Så lurer jeg på hva som anbefales av hovekort til socket 754? Socket 939 har jeg innsett er for dyrt og tidlig til ennå. Jeg beholder min 36,7GB Raptor og 2x512MB PC3200 Geil (2-3-2-x)

Jeg har forstått det slik at MSI K8N Neo Platinum er et godt kort?

Edit: Har sett flere webshopper som har dette kortet, noen steder står det Dual GbLan, noen steder bare GbLan. Hva er riktig?

Hvordan er da Asus K8N-E Deluxe i forhold?

Jeg trenger Firewire og helst dual lan, moren min sin maskin får internett gjennom min nåværende, som har dual lan på HK (a7n8x-deluxe).

I tillegg til HK, tenker jeg meg en Athlon 64 3000+ Boxed og et Sapphire/Club3d x800pro VIVO ;)

Håper noen kan hjelpe meg med anbefalinger!

Forresten, hvor mye kan jeg regne med å få for mitt PowerColor 9800pro med Zalman heatpipe?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen anbefalinger av HK? Trenger hjelp til å få valgt... :cry:

Har selv MSI K8N Neo Platinum og er _MEGET_ fornøyd. Hadde ABIT IC-7 Max3 og P4 før, men dette kortet tar kaka :) Jeg vil anbefale det på det sterkeste, ihvertfall hvis du har planer om å overklokke.

Lenke til kommentar

Det MSI-kortet der er mücket godt. Finn noen tester med google og se hvilket som er best av de to du har foreslått. Uansett anbefaler jeg et nForce 3 250 gb kort.

Edit: Jeg ville ikke betalt mer enn 1300,- for skjermkortet. Kan sikkert få litt mer på QXL, om du er heldig.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

ok, takk for hjelpen! da har jeg fått bekreftet min mistanke om at dette er et bra kort. det var bare dette med dual lan.. Hvis man søker på MSI K8N Platinum i produktguiden, kommer det opp noen butikker som beskriver kortet med Dual GbLan. Dette må vel bare være skrivefeil da... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...