Gå til innhold

Hvilket harddisk merke er best?

Anbefalte innlegg

@cky: grunnen til at quantum har falt av lasset er at de ikke eksisterer lenger, de er kjøpt opp av maxtor.

ellers er jeg fornøyd med mine to wd disker, har en på 100 og en på 80, bb versjonen. har også en ibm deathstar 60gxp på 30gb som synger på siste verset. spikker og sparer til fire 120gb jb disker, det blir bra for serveren min tenker jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende at jeg ypper på meg alle maxtor eiere nå, men alle vil vel forsvare sine produkt?

Det blir sakt her at

"soft fluid ball bearing" , er en grunn for at maxtor blir foretrukket av noen..Men støyen har ikke noe å si for meg. Jeg skal ha den heftigste, råeste og beste harddisken, samme hvilken støy..Jo raskere filåverføring og kopiering jo bedre. (SCSI er utelukket) skal ha noe til under 2000kr..

Kjetil Lura sier:

"en ting til du merker ingen forskjell på 66/100/133"

Så hva er vitsen med maxtor harddisken da?

Lav feilprosent kanskje, men har ikke WD også det da?

Lenke til kommentar

Heisann folkens.

Synes dere var svært så opphengt i at det skulle være ATA133....sannheten er vel at dagens disker aldri får utnyttet den ekstra bånnbredden det gir iforhold til ATA100. Derfor er det en faktor en bare kan se bort fra. Selv så kan jeg anbefale wd på det sterkeste. Byttet nylig ut min 40 giga 60gxp disk ut med en 120 giga WD Special edition og er svært fornøyd med denne. Utmerket ytelse, lite støy...ihvertfall iforhold til 60 gxpen + lite varmeutvikling. Ellers har jeg bare hatt god erfaring fra wd tidligere. That's all.

Vennlig hilsen Lightning

Lenke til kommentar

Absolutt.

Levetiden er mye høyere med god kjøling på disken.

Om du slår mye av og på maskinen din har det også mye å si ettersom slitasjen er større.

"soft fluid ball bearing"

Dette har med at den blir mer støysvak, det har ingenting med ytelsen å gjøre som er den samme.

Når det gjelder ATA spec'n, det er vel ingen IDE disker som har "burstet" i over 55MB så det er god plass før vi får noe særlig nytte av ATA66.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 10:59, SintBrus skrev:

Kjøp en SCSI harddisk du. Den er både rask og pålitlig.

kjøp en lamborghini diablo v12 du. Den er både rask og pålitelig. :razz:

ikke snakk om å vurdere ide en gang her nei... :sad:

Lenke til kommentar

Kjøp en WDC80 eller noe i den duren. Veldig kjappe disker, bør kanskje ha kjøling hvis du har flere over hverandre men men...

ATA/133 er vel mere en reklame triks enn nyttig tror jeg. INGEN disker er idag istand til å utnytte ATA/100 engang. Og i tillegg er det vel bare Maxtor som har kommet med ATA/133 på sine 5400rpm disker eller på de "små" 7200rpm diskene, at dem trenger det er vel en drøy påstand vil jeg tro.

Og uansett om de kan burste 82MB/sek så betyr det lite i praksis. Om det går 20ms eller 22ms å lese en liten fil spiller da ingen rolle. Det er substained overføring som betyr noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...