Gå til innhold

Kortleser Harddisk med bøyd CF-pinn?

Anbefalte innlegg

Har en kortleser harddiske på 40GB som jeg tar med meg og overfører CF- kortet fra min 300D til. Men den ene pinnen i venstre øvre hjørnet har bøyd seg og blitt dyttet lenger inn.

Har dette noe å si?

(Det er en Image Store 2.0 jeg har og la over noen bilder nå å kan ikke se noe galt. Men vært fint om noen viste om det har noe å si. Og hvorfor har CF så mange tynne små pinner den skal i. Ingen andre minnekort har vel så sjøre ting. Tenker på at det er lett å få knekt noe i EOS 300D også).

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en av jord pinnene. Så lenge du ikke får feilmeldinger så er det liten sjanse for at det vil gi noen problemer men det er ikke optimalt.

Grunnen til at det er så mange pinner er at det er samme interface som PCer bruker til hardiskene. Du kan erstatte en hardisk i en PC med et CF kort bare du har en konverter for å gjøre om pluggen til en standard IDE plugg.

Lenke til kommentar

Når jeg ser på Eos 300D og Ixus 500 så har de en lengre pinne i dette hjørnet og i den andre hjørnet. Det er en slik lang pinn som har gått.

Ser ut som alt fungerer. Er dette noen pinner for å vise at kortet er på plass?

Hvorfor ryker disse pinnene så lett. Dyttet løst inn et Sandisk Ultra II 256MB kort for første gang. Har brukt Sandisk Ultra II 512mb et halv års tid uten at noe har skjedd.

Lenke til kommentar

I standarden er det anbefalt at strømforsynings pinnene er lengst og detekterings pinnene er kortere. Det er fordi at man skal være sikker på at kortet har strøm og er helt tilkoblet før det blir oppdaget at det er plugget i.

Sokkelen skal være designet slik at man kan ta ut og sette inn kortet mange tusen ganger før det ryker. Så enten var du uheldig ellers så er det snakk om feildesign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...