plexiknut Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg har en Samsung 160 gb som booter opp på som Primary master.. Har også en wd 80 gb som jeg gjerne vil ha i tillegg.. denne setter jeg som slave på samme ide.. i oppstarten finner maskina begge diskene,, men Windows nekter å starte-- I Bios står first boot på hdd 2.. hva må jeg gjøre? Har prøvd å sette wd disken på secondary. men uten hell-- virker som det er en eller annen ide konflikt.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Denne er feilpostet, lag en post om det på hardware -> lagringsmedier. Tror du heller kan få svar der Har du prøvd å sette hdd0 eller hdd1 isteden for hdd2 i bios? Endret 25. juli 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg ville ha prøvd "cable select" jumpering av begge diskene . Slik er det lettere å bytte om hvem som er master og slave bare ved å flytte på ide kablingen mellom de .(og sørge for riktig boot order selvfølgelig) Hvem som er master og slave betyr egentlig ingenting men har vært borti både disker og optiske enheter som ikke liker å være slave. .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå