Saviola16 Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg skal sette op en ftp-server med bullet-ftp server eller serv-u. Problemet kommer når jeg skal connecte, for ftp-porten 21 er i bruk. Noen som vet hvordan jeg finner ut hva som bruker port 21? eller er det noen som har et program som kan finne en annen port på pc'en min som jeg kan bruke... Lenke til kommentar
orjank Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Har bare opplevd at andre FTP servere (tidliger installerte) kjører og blokket port 21 for den nye jeg forsøkte og installere. Hvis du kjører NT/2000/XP Pro sjekk at du ikke har noe ftp service kjørende. FTP Client programer holder ikke opp ftp porten for Servere programmer. Og kommer ikke på andre som gjør det... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Har opplevd det ett par ganger før at "port xx" er i bruk (selv om den ikke er det). Løsningen var å restarte serveren. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 09:36, Saviola16 skrev:Jeg skal sette op en ftp-server med bullet-ftp server eller serv-u.Problemet kommer når jeg skal connecte, for ftp-porten 21 er i bruk. Noen som vet hvordan jeg finner ut hva som bruker port 21? eller er det noen som har et program som kan finne en annen port på pc'en min som jeg kan bruke... Har du Windows 2000/XP ? Du har sikkert installert IIS (Internet Information Server) - Avinstaller IIS så er du igang. Det er èn mulighet som jeg har erfart noen ganger. Eller bruk en annen port.... Si et tall fra f.eks. 1000 - 10000 BINGO - denne kan brukes som FTP-port (som regel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå