Ravn Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg har en CPU med 333Mhz FSB, og en RAM med 400Mhz fart. Vil RAM'en kun benytte 333Mhz siden FSB'en på CPU'en er 333Mhz? Hvis jeg klokker FSB'en høyere vil jeg da få mer ut av RAM'en også? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Les denne tråden. Der står det utfyllende om det! Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Var ikke den tråden hovedsakelig om RAM-hastigheter? (Kan hende jeg er en smule treg i observasjons-skillsa mine i dag...lørdag i går ) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 400mhz sync med cpufsb vil være bedreselv med cas 3 ja enn 333mhz cas 2 . Nforce chipsett yter best med cpufsb i synk med minnets frekvens. Utdrag fra syar2003 Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Du kan stille hastighetene asynkront i BIOS. Så du kan sette rammen på 400MHZ, mens cpu'en har 333MHZ. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Du kan stille hastighetene asynkront i BIOS. Så du kan sette rammen på 400MHZ, mens cpu'en har 333MHZ. Gjøres dette med: CPU FSB/DRAM ratio? Min er på Auto, men kan stilles til 6/6. Er det bedre å gjøre, vil ha mest ut av CPU og RAM. En annen ting; hva er CPU Interface alternativet i BIOS. Kan velge mellom enabled og disabled, forstod ikke helt hva den gjorde, bør den være av eller på med tanke på at jeg vil overklokke mest mulig? Og til sist: Hva gjør AGP Frequency? Hva blir bedre hvis jeg øker denne? Den er på 66Mhz atm. men kan stilles opp til 99Mhz. Takk for all tilbakemelding Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du kan stille hastighetene asynkront i BIOS. Så du kan sette rammen på 400MHZ, mens cpu'en har 333MHZ. Gjøres dette med: CPU FSB/DRAM ratio? Min er på Auto, men kan stilles til 6/6. Er det bedre å gjøre, vil ha mest ut av CPU og RAM. Det gjøres med CPU FSB/DRAM ratio, ja. Siden din er på auto kjøres CPU FSB og RAM 1:1, som er det mest effektive. Å kjøre RAM på 400 MHz og FSB på 333 MHz er ikke noe vits i. På skolen lærte du at både 2/2 og 3/3 og 6/6 blir 1 alle sammen så det er ikke forskjell mellom 6:6 og 3:3. Og til sist: Hva gjør AGP Frequency? Hva blir bedre hvis jeg øker denne? Den er på 66Mhz atm. men kan stilles opp til 99Mhz. Jeg tror det er lite å hente på å sette opp AGP frekvensen, det du kan risikere ved å gå for høyt opp er å ødelegge skjermkortet Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 CPU Interface Denne kan skiftes mellom Enabled og Disabled, hva anbefales for overklokking? Ingen som har noen enkle setninger om hva denne gjør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå