notarget Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hei Jeg har et bilde som jeg gjerne vil bli kvitt teksten på. Bilde Jeg vil bli kvitt teksten som står på dekslet, Ducati 999s Er det noe som klarer dette? Jeg prøvde men får feil farge +++ Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) berntmh: fin den. Hadde vært fint om du kanskje kunne skrevet hvordan du gjorde det, så vi andre også kanskje klarer det Btw: banneren på hjemmesiden din funker ikke i Opera, blir bare et lite feil proposjonert (fint ord?) bilde helt til venstre... Endret 25. juli 2004 av and_mit Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Brukte Photoshop Elements: Først Clonestamp, som kloner et området som ligger rett under eller over teksten. Fortsatt er det litt ujevnheter. Brukte deretter smart blur, som jevner ut fargeforskjellene. Ja, hjemmesiden er ikke optimal med annet enn Internet Explorer. Men skal få fikset det etterhvert. Er forresten en del bugs i Internet Explorer også. Litt problem med oppsett/justering av tabellene. Endret 25. juli 2004 av berntmh Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Sia ser bra ut i FireFox. Men uansett så kan du også gjøre dette like enkelt i Gimp, notarget, om du ikke vil bruke penger på PS Elements Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Velmont, er det du som har laga Gimp eller noe? Du maser jo om det 24/7. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hehe. Maser ikke, jeg opplyser Gimp 1.x har vært et dårlig program i mine øyne, men da Gimp 2 kom så prøvde jeg det skikkelig (selvsagt, er det eneste skikkelige billedbehandlingsprogrammet for Linux), og det var kjempebra! Mange på forumet bruker Photoshop uten å ha betalt for det eller noe, og da mener jeg det er mye bedre for dem å bruke Gimp. Mange prøver også Gimp i 2 timer, og sier - "Nei, det suger", men da er det bare fordi de ikke kan det nok. Det er ikke like avansert som PS selvsagt, men for de ALLER fleste på dette forumet så er det MER enn nok Det er det også for meg. Klager noen om Adobe Illustrator har jeg et annet SUVERENT program som er fritt, og helt supert bra opp i ermet - og når noen lager en tråd om det skal du nok se meg "mase" litt om dette også ;] Men sånn seriøst, jeg vil at folk skal se hvor bra dette programmet er, synes det er feil at alle bruker PS selv om ingen har råd til det. Dessuten gjør jo Gimp alt de fleste her bruker PS til uansett Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 For min del orker jeg ikke å bruke Gimp når jeg har brukt PS i alle år... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Berntmh: Du skriver: Først Clonestamp, som kloner et området som ligger rett under eller over teksten. Fortsatt er det litt ujevnheter. Brukte deretter smart blur, som jevner ut fargeforskjellene. Hvordan bruker du smartblur? Lager du en lasso rundt eller bruker du det på hele bildet? Hvordan blir det å bruke Blur Tool ® å dra litt over der man har klonet? Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Det beste hadde vel vært å bruke lasso rundt, men jeg markerte bare dette området som teksten var på og litt lenger ut med en firkantet boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå