Gå til innhold

Hjelp med operativsystem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal vel godt gjøres å finne mer stabile operativsystemer enn WinXP, eler 2k med SP4. Det som teller mer er nok heller måten det brukes på. Et os er et avansert og hårfint balansert instrument, som bør behandles deretter. Men hvis du absolutt ikke vil bruke win, er det jo mange gode Linuxdistroer der ute, som Mandrake 10 f. eks...

Lenke til kommentar

mhm, jeg er enig med deg at Windows 2000 med Service Pack 4 er stabilt, men den XP har jeg ikke særlig troa på. Linux har stabilitet så det holder og litt til. så joda det er mange OS som er mere stabilt enn XP ja. aaaah, de siste månedene har jeg blitt en XP hater faktisk. ikke spør hvorfor. tror kanskje det har noe med at jeg er nok så lei av bluescreens og sånne ting. i Windows 2000 får du ikke i nærheten av så mange Bluescreens som du gjør i XP, og Windows 2003 server.

Lenke til kommentar

.... Som sagt: det kommer helt an på hvordan du behandler operativsystemet. Selv det mest stabile system ender opp med kræsj etter en stund, hvis man f. eks roter i systemfiler uten å vite hva man holder på med. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at XP er ustabilt, jeg har brukt XP Home siden okt. 2001, og har aldri opplevd et eneste kræsj - enda jeg driver mye eksperimentering med koder/programmer o.l - som ville fått mindre stabile systemer til å konke ut. Men når alt kommer til alt - er jo dette med operativsystemer som med mat: Folk har forskjellig smak, og man kommer som regel ingen vei med å diskutere hva som er best eller værst. Kanskje du bare har vært uheldig med din xp, mens jeg har vært heldig ;)

Lenke til kommentar

har opplevd og opplever ganske ofte Bluescreens i XP. har fått bluescreens i XP bare ved å spille musikk i Winamp også jeg. men det jeg egentlig mente med ustabilt var at maskina mi hang seg og restarta seg av seg selv oftere enn den gjorde i Windows 2000. dette tror jeg at jeg har fått fiksa nå, men vil allikevel ikke gå tilbake til XP. har ikke særlig sansen for XP mer.

Windows 2000 og Slackware er iallefall de os`ene jeg liker best.

joda har brukt XP veldig lenge jeg å, men en av grunnene til at jeg bytta ut XP var fordi at, når jeg fikk min pc med XP home for vel et år siden så kunne jeg sitte å høre på musikk, chatte og surfe, plutselig restarta den bare. skjønte aldri helt hvorfor. bytta så ut XP home med XP pro, dette gikk sånn passe mye bedre bortsett fra når jeg spilte, da restarta den også. så tilslutt bytta jeg til Windows 2000 og må innrømme at denne Windows 2000 og jeg må innrømme at denne Windowsen er best. har kjørt Windows 2000 i snart 1 år nå å er veldig fornøyd.

jeg har opplevd at Windows 2000 også har hengt litt når jeg spiller musikk og sånne ting, men det fant jeg ut var standard skjermdriveren som lå på en driver cd jeg fikk med maskina sin skyld. bytta heller til en annen NVIDIA driver å da gikk det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...