wirrumsen Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Mulig dette kan gå under tråden som ble stengt litt under, men jeg sjanser på å gi dere min mening uansett. Jeg tror man generelt bør være meget skeptisk til hva enkelte reklamerer for når de skal selge produktene sine gjennom QXL. Se for eksempel på denne Selger påstår at varen er verdt 1800 kroner. Jeg finner den samme til ca 650 kroner på PSData... For versjonen med 256 MB må jeg gi 695 kroner på PSData. Denne tråden er ikke ment å være en advarsel mot bare denne enkelte auksjonen som jeg henviste til. Men det får heller gjelde generelt. Det er lett å gå i fella til disse selvimportørene, så et godt tips er å alltid sjekke prisene hos netthandlerne selv, FØR man eventuelt slår til på auksjonene. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 ja, enig. fant en gang på qxl at det var en som solgte en pentium (1) maskin med 16 mb edo ram og 550 mb hd for 750 kr Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Mulig dette kan gå under tråden som ble stengt litt under, men jeg sjanser på å gi dere min mening uansett. Jeg tror man generelt bør være meget skeptisk til hva enkelte reklamerer for når de skal selge produktene sine gjennom QXL. Se for eksempel på denne Selger påstår at varen er verdt 1800 kroner. Jeg finner den samme til ca 650 kroner på PSData... For versjonen med 256 MB må jeg gi 695 kroner på PSData. Denne tråden er ikke ment å være en advarsel mot bare denne enkelte auksjonen som jeg henviste til. Men det får heller gjelde generelt. Det er lett å gå i fella til disse selvimportørene, så et godt tips er å alltid sjekke prisene hos netthandlerne selv, FØR man eventuelt slår til på auksjonene. Ja,kan ikke tenke meg att han får så mye for den... Trur jeg skal tipse qxl om dette:) Endret 25. juli 2004 av Shuttle Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Mulig dette kan gå under tråden som ble stengt litt under, men jeg sjanser på å gi dere min mening uansett. Jeg tror man generelt bør være meget skeptisk til hva enkelte reklamerer for når de skal selge produktene sine gjennom QXL. Se for eksempel på denne Selger påstår at varen er verdt 1800 kroner. Jeg finner den samme til ca 650 kroner på PSData... For versjonen med 256 MB må jeg gi 695 kroner på PSData. Denne tråden er ikke ment å være en advarsel mot bare denne enkelte auksjonen som jeg henviste til. Men det får heller gjelde generelt. Det er lett å gå i fella til disse selvimportørene, så et godt tips er å alltid sjekke prisene hos netthandlerne selv, FØR man eventuelt slår til på auksjonene. Ja,kan ikke tenke meg att han får så mye for den... Trur jeg skal tipse qxl om dette:) Sikkert en idiot som kjøper den til 1500,- Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 ja, enig. fant en gang på qxl at det var en som solgte en pentium (1) maskin med 16 mb edo ram og 550 mb hd for 750 kr Ja, og..? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 ja, enig. fant en gang på qxl at det var en som solgte en pentium (1) maskin med 16 mb edo ram og 550 mb hd for 750 kr Ja, og..? Det er jo grei nok pris det! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 ja, enig. fant en gang på qxl at det var en som solgte en pentium (1) maskin med 16 mb edo ram og 550 mb hd for 750 kr Ja, og..? Det er jo grei nok pris det! ikke når det ligger p2-maskiner med 32 mb ram og 4 gb hd til 500 kr... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Kan ikke begripe at selgere med 0 negative karakterer og over 130 positive karakterer fortsatt klarer å lyge, i tilegg til å fortsatt lage elendige overskrifter i auksjonene deres. "RÅ MP3 SPILLER TIL 1800 KR" Lenke til kommentar
staljin Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Hei, Jeg syns at QXL sin regel "ikke stille selgeren i dårlig lys" er veldig dumt. Den er av og til med på å "lure" folk. Jeg fant også nylig en WEBSHOP som solgte MSI cd brenner hvis hadde en utsalspris i deres nettbutikk på 750kr. Skjekka i "butikken" deres på nettet og der sto det 450kr. Prøvde å påpeke det på QXL, men spørsmålet ble slettet. Det virker som om det SELGER UBER ALLES på QXL. OK. Jeg skjønner at QXL ikke kan bruke tid (les penge) for å skjekke om jeg snakket sant, men de bør heller ikke bare slete alle de "spørsmålene" som ikke "passer" selgeren, selv om QXL lever av de (selgere). Pengemakt Staljin Endret 25. juli 2004 av staljin Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hei, Jeg syns at QXL sin regel "ikke stille selgeren i dårlig lys" er veldig dumt. Den er av og til med på å "lure" folk. Jeg fant også nylig en WEBSHOP som solgte MSI cd brenner hvis hadde en utsalspris i deres nettbutikk på 750kr. Skjekka i "butikken" deres på nettet og der sto det 450kr. Prøvde å påpeke det på QXL, men spørsmålet ble slettet. Det virker som om det SELGER UBER ALLES på QXL. OK. Jeg skjønner at QXL ikke kan bruke tid (les penge) for å skjekke om jeg snakket sant, men de bør heller ikke bare slete alle de "spørsmålene" som ikke "passer" selgeren, selv om QXL lever av de (selgere). Pengemakt Staljin QXL tenker på seg selv, slik: Stiller man selgeren i dårlig lys fører dette til at selgeren får solgt varen for en lavere pris, noe som fører at selger må betale inn lavere provisjon til QXL, og QXL taper derfor noen kroner på dette. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 gir meg blaffen, stilte selgeren ett spørsmål, der jeg gjorde han oppmerksom at han får samme spiller til 651 kr på psdata Gir meg blaffen i om qxl.no om så stenger meg ute for 100 år.. slikt lureri nekter jeg å godta Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 QXL må vel være en av de mest egoistiske plassene som fins! QXL gjør ALT de kan får å skjerme selgerene - da de er de de lever av! Men skal vel ikke snakke for høyt - bruker qxl mye selv. Rett og slett av den grunn at det er MANGE brukere der og at jeg får solgt det jeg vil selge (Stort sett tomme plater samt hardware stæsj). Men skal innrømme at man må være litt oppegående som qxl brukere for å ikke gå på en smell. Har selv gått på et par smell selv også, da vare (med vilje) var mangelfult beskrevet. Men har gjort mange bra kjøp også - f.eks 5stk 10m TP kabel til 9Kr stk, kabinettvifter til 2Kr stk - alt splitter nytt. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Vel.. dette blir jo en både og situasjon da. Om kunden er så dum at han byr så mye så er det jo egentlig kundens egen feil vel? Jeg mener.. om DU skal kjøpe noe så sjekker du jo gjerne prisene rundt omkring. joda.. det er "lureri" men sånn er det med utrolig mye i vanlige butikker også (en helt vanlig matbutikk f.eks) Eneste grunnen til at enkelte varer er så høye som de er i pris, er at folk betaler uten å klage. All hyllest til den som klarer kjøpe ting til 650 kroner og selge til 1800 Du må huske at verdien innebefatter hans arbeid med å kjøpe og importere for så å legge det ut for salg igjen osvosv. Han kjøper kanskje ikke inn 1000 enheter som en nettbutikk gjør, da øker også prisen. Han har heller ikke million inntekter hver dag og et logistikk system som tar seg av alt. 1800 kroner er litt vel drøyt, men jeg kan overhodet ikke se han lurer noen eller at noen har rett til å slenge dritt om det. Det er tross alt en nettauksjon hvor folk kan velge å IKKE by om de vil det. Hadde det derimot vært elkjøp kunne man begynt å klage fordi de er en butikk, ikke et auksjonshus. Forøvrig har jeg selv sett at en pakke gratinerte poteter fra knorr på Bunnpris (uten ost eller hvitløksvariant) koster 4.95. På Prix koster denne 9.95. Er dette svindel også da? Jeg kjøper den seff på Bunnpris om jeg skal ha en slik.. foretrekker å lage det fra bunnen av selv.. men poenget gjelder. Endret 25. juli 2004 av talisar Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 så en fyr her på forumet som skulle selge en mp3 spiller han hadde fått til jul hos qxl fordi han skulle ha ny. han solgte den, og fikk 2 beskjeder om at han skyldte gebyr. han nektet, for han hadde jo bare solgt varen en gang, men de sto på sitt. det var riktignok bare 36 kr, men likevel kvalifiserer det jo til svindel. skal aldri handle der ihvertfall. hvorfor koster qxl penger når verdens største (ebay) er gratis (så vidt jeg har hørt) Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Den samme selgeren som trådstarter viser til prøver å få solgt et skikkelig "gullnummer" :!: Endret 25. juli 2004 av ikkeno Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Den samme selgeren som trådstarter viser til prøver å få solgt et skikkelig "gullnummer" :!: åh, guuud! 500 kr bare for å ha et litt spesielt nummer? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 å hufff.. der var spørsmålet mitt borte.. Lenke til kommentar
Inja Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Når jeg solgte pcen min på qxl var det 2 til som hadde lagt lik pc ut på auksjon en msi mega pc 651. og jeg hadde prisen på ca 6400 da solgte jeg dvdbrenner, 9600pro , 120gb hd , 512ram , 2,8ghz han ene fyren solgte dvdbrenner,120gb,940ram,2,4ghz for 7500 kr og når jeg spurte han om hva slags skjermkort han hadde lagt inn siden det er 4mb kort på hovedkortet så svarte han: det er pga av skjermkortet at jeg har oppgradert minne til 940mb. de fleste på qxl vet ikke så særlig mye om pc. Lenke til kommentar
gjermundnes Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 qxl er kjekt og selge på men ikke å kjøpe på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå