Gå til innhold

Spørsmål og tilbakemelding på ny site

Anbefalte innlegg

Den der system identifier-tingen er antagelig fordi den ikke liker &-tegn i linker. Bytt ut & med & (tror jeg det var) i selve linken, så er du kvitt de feilene.. Linken blir fremdeles helt riktig.

...ch/result_misc.asp?operation=country&val=3&name=Denmark">Denmark</a>

til ->

...ch/result_misc.asp?operation=country&val=3&name=Denmark">Denmark</a>

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den andre meldingen er:

Line 110, column 57: cannot generate system identifier for general entity "val"

...ch/result_misc.asp?operation=country&val=3&name=Denmark">Denmark</a></font>

Det er ikke name og val o.l den reagerer på. Ikke spør meg helt om hvorfor, men, & i linker osv skal skrives som &

edit: loomy var vist litt raskere.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Jeg blir så glad når jeg ser folk som keilen på forumet. Han er registrert i dag, spør pent og oppfører seg virkelig høflig. Slike folk skulle det vært flere av. :)

For å gi litt tilbakemeldinger på designet synes jeg det var fint og kurrant, men fikk litt reklame-flash da jeg tittet på det. Ikke misforstå, siden er fin, men hva med annet fargevalg for eksempel? :) Mener dette kun som konstruktiv kritikk.

På den positive siden synes jeg at de "rullbarene" med valg midt på siden ca. var veldig fint plassert! :)

Lykke til! :)

Edit:

Niclas, tenk litt over hva du sier du. Jeg er definitivt ikke flink på kode selv, men skjønner at den faktisk har mye å si. Tenk litt gjennom det du skal si før du skriver det. :p:)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Loomy og Los,

Igjen, takk for tilbakemelding. Jeg syntes det er litt rart at parameter-kode må skrives med &, men jeg skal forsøke det allikevel (blir en del arbeid. hehe).

Dimilies,

Takk for godt skussmål. Bakgrunnen for oppførselen er den gode tilbakemeldingen som jeg har fått fra b.l.a. Loomy. Jeg ser virkelig nytten av å bruke dette forumet, i fremtiden ikke bare for å få hjelp, men også for å hjelpe andre. Det er tydeligvis utrolig mye smarte og kunnskapsrike folk i dette forumet.

Når det gjelder kommentarer til designet.

Jeg er helt enig i at man får reklame "vibber" når man ser siden. Det er det som er meningen også. Siden skal være super kommers. Eller som en i forumet tidligere sa det: "amerikansk". Jeg er også enig i at fargevalget er noe "skrikende", jeg kunne egentlig tenke meg en litt mer lys blåfarge, istedenfor rødt. Jeg skal ta en runde å se om jeg får noen gode ideer.

Igjen, takk for viktig tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Med så hyggelige trådstartere, kan man vel ikke annet enn å kommentere: :)

Kodebiten har allerede blitt omtalt, så den skal jeg ikke begi meg ut på igjen. Siden din ser veldig forskjellig ut i de forskjellige nettleserene mine, men jeg regner med det er IE6-versjonen som er den "riktige". Dette er også en ting du alltid skal ha i bakhodet; Å få siden din til å vises "riktig" i de medier den nås gjennnom. Konverter til div/css-basert layout og strukturbasert og semantisk (x)html, og plutselig kunne man også browse siden på en håndhold enhet, og plutselig kunne den også "høres" for f.eks blinde. Fordelene er mange, og det vil du fort oppdage.

Designet er, som allerede nevnt, veldig "amerikansk". Ikke noe galt med det i det hele tatt, synes det fikk en fin "business"-look over seg, akkurat det denne siden skal ha.

Designet har veldig, veldig mange store feil i Mozilla Firefox, noe som jeg tror kanskje ville få en "FireFox-bruker" til å se på siden som "mindre profesjonell". Bare en tanke.

Liker måten bildene er presentert på, med runde fine kanter. Det gir en fin kontrast til et ellers så firkantede og "harde" designet. Det viser at det ikke er mye som skal til.

Listen i "search for jobs" ligger nærmere venstrekanten enn listene som kommer under. Vet ikke om dette er gjort med vilje, men det ser litt rart ut. Denne listen har heller ikke samme avstand til overskriften som resten. Om meningen er å utheve denne, vil jeg heller tro at større skriftstørrelse/annen farge vil være bedre.

Den hvite "main page"-lenken i bunn av venstre kolonne er så godt som usynlig, og om du vil at besøkende faktisk skal se den, bør du fremheve denne (mye) bedre.

"Statusfeltet" i toppen, har en hvit firkant rundt seg, som bryter med det røde feltet bak. Her ville jeg heller latt _hele_ det røde feltet være synlig. Det røde feltet slutter også på en fin måte under "front page" til høyre, her mener jeg venstrefeltet (det grå) også bør være like bredt som bunnen på det røde, slik at disse møtes i bredden.

På begge "select av category" kommer "category" på ny linje, og er plassert nærmere kanten enn resten.

"Advanced serach"-lenken bør gjøres en størrelse større, for LCD-skjermen min tyr til blurring på den, og gjør den nesten uleselig.

Det var vel det jeg så her og nå. Vil også benytte anledningen til å si at du er et prakteksempel på hvordan man bør oppføre seg som ny (og ellers) her på dette forumet.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...