smokejumper Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Heisann!! Kjøpte meg Splinter Cell Pandora Tomorrow igår, og hadde tenkte å prøve det i går. Men den gong ei... Problemet er at PCen slår seg av nesten rett etter spelet er loada. Får spelt kanskje 2 minutt, maks, før det seier 'klikk'. Så må eg vente ei stund før det går an å slå maskinen på igjen. Det er kun i dette spelet at det skjer slikt, og det er kun når eg speler. I spelets menyar og sånn så skjer det ingenting.. Er det nokon som har peiling på kva dette kan vera? Håper på snarleg løysing Lenke til kommentar
Gainwardseifer Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Eg e ikkje noen Superhelt, menne, ka maskin har du`? som CPU å Ram å slikt, kan jo være 3d korte ikkje støtter spille Mene, si ka du har, så er det sikkart mange flere "superhelter" som kan hjelpe deg Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Heisann!! PCen har eg bygd sjølv (eller, dvs naboen bygde den, eg såg på... ) og inneholder følgande: Hovedkort: AOPEN socket A, nForce2 Chrush 18G ATX Audio VGA LAN IEEE 1394 RAM: Apacer, 512mb PC-333 DDR PC2700 Grafikk kort: Creative VGA-Card Radeon 9600 256mb AGP DVI TV-Out DXP Retail Prossesor: AMD CPU Athlon 2700 2.17 GHz Socket A Endret 25. juli 2004 av smokejumper Lenke til kommentar
Gainwardseifer Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Er ikke helt sikker på ka det kan være menne.. har du patchet det (viss det e patcher te spille då ) Prøvd å reinstalle? sikker på at du har Dx9 installa?(har du sikkert ) Seneste drivere te korte ditt? Prøv å setter grafikken på spille ned et par hakk? Alt eg kan tenke på i slengen Lykke til, bare te å hyle mere på meg, skal se ka eg kan gløre skal sjekke litt forums nå, får å se om eg kan hjelpe mere Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Hovedkort: AOPEN socket A, nForce2 Chrush 18G ATX Audio VGA LAN IEEE 1394 RAM: Apacer, 512mb PC-333 DDR PC2700 Grafikk kort: Creative VGA-Card Radeon 9600 256mb AGP DVI TV-Out DXP Retail Prossesor: AMD CPU Athlon 2700 2.17 GHz Socket A Det der skulle holde mer enn fint til å spille Splinter Cell. sjekk at du har nyeste drivere til alt. Skjermkort, hovedkort, lydkort... Eller kanskje du bruker lydkortet som er på hovedkortet? Last i hvertfall ned nforce hovedkort drivere hos www.nvidia.com og skjermkort drivere hos ati. Har sett diverse folk som har hatt problemer med at spill skrur seg av. Helt uten noen logisk grunn. Det gjelder bare enkelte spill. Vet om ett tilfelle der pcen skrudde seg av under Warcraft III. Dette problemet løste seg da vedkommende fikk ett lydkort. Altså sluttet å bruke det kortet som var integrert på lydkortet. Du kan jo teste dette. (Bare ett helt random forslag, men har funket hos andre...) Prøv å legg inn direct X på nytt. EDIT: seifer kom rett før meg på det meste Endret 25. juli 2004 av OterOter Lenke til kommentar
Gainwardseifer Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hihihihi Eg e proff vettu hehe, menne, eg har Lydkorte mitt på Hovedkorte, vet ikkje engang kaller hovedkort eg har menne... Virket hos meg, bedre med litt hjelp en ingenting, åsså var det, Hørte at skyggene i SC:PT, kunne ødlege for d meste, Slå av pc, få den te å fryse, var en eller annen ting du kunne gjøre, men, viss du kan, ta å sette ned then Hertz tingen på lyden din da, bruke litt mindre ram kansje? vet ikkje eg menne kan jo hjelpe Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Javel, mr. menne menne menne... Hmm... ...Det kan være at maskina di går varm, på enkelte krevende spill... Har du trimmet PC'n? Har Du mange kabinett-vifter? Installer Aida-32 og sjekk temperaturen på PC'n din, eller simpelthen bare sjekk det i BIOS... Hvis du ikke klarer det, kan du jo bare få den proffe naboen din til å fikse det! Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Vil berre sei at eg har fiksa det Det var egentlig veldig enkelt. Opna eit program som heite SilentTek. Og der stod temperatur sperra på 60 grader på CPU. Og når tempen oversteig det slo maskina seg av. Eg auka 'termostaten' til 70 grader og problmet var løyst. Gleder meg til mange kjekke timar med Splinter Cell!! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Vil berre sei at eg har fiksa det Det var egentlig veldig enkelt. Opna eit program som heite SilentTek. Og der stod temperatur sperra på 60 grader på CPU. Og når tempen oversteig det slo maskina seg av. Eg auka 'termostaten' til 70 grader og problmet var løyst. Gleder meg til mange kjekke timar med Splinter Cell!! bra, men IKKE høyn grensa fra 70 grader, fordi da blir det lett for varmt! Jeg hadde en mistanke om at det var noe med prosessoren, men jeg tenkte ikke på at temperatur-sperra kunne ha noe med den å gjøre! Så er det jeg som skal begynne å bygge PC'er og arve alt etter fattern da... Lenke til kommentar
Gainwardseifer Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 samme her, menne, torte ikkje si noe for å dumme meg ut Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en kabinett-vifte. Bare en billig en fra komplett. (Link til komplett i signaturen min) Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en kabinett-vifte. Bare en billig en fra komplett. (Link til komplett i signaturen min) Heisann! Trur eg må skaffe meg ei slik vifte.. Pcen slår seg av avogtil no også. Men ikkje så ofte, men likevel... irriterande nok! Er det det same kva for vifte eg kjøper? Og kor i kabinettet er det den skal sitte? Har ikkje så god greie på dette her... Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Den må enten skrus fast eller monteres i holdere. Mitt kabinett har holdere, og holderene er 80mm, så jeg kjøpte bare en 80mm vifte. De viftene som skal kjøle kabinettet er ganske billige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå