Gå til innhold

HDD av og på ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en disk som oppførte seg slik - av en eller annen grunn hjalp det å kjøre diagnoseverktøyet fra produsenten på den. Etter at den hadde kjørt ferdig og klikket i 10 minutter så løsnet disken ellernoe ;)

 

Stoler ikke helt på den disken etterpå - men uansett er det nok en god ide å kjøre diagnoseverktøyet som du kan laste ned fra hjemmesiden til produsenten (de diskene jeg har hatt har nå hatt slike) - hvis det er noe feil så oppdager den nok det.

Lenke til kommentar
Den er nok gåen... Lager den et lite klikk eller noe før den blir borte?

Kan være ata kontrolleren hvis den er ata 66 og står på samme IDE kabel som en ATA 100/133 disk

Ja, stemmer det er et klikk av og klikk på så kor tid etter hener seg hile PC.

Testa med andre disk og, samme problem. Enten strøm eller kontakter på HK :hmm: PS: dette er ata-100 disker med ata-100 kabel.

Lenke til kommentar

Sjekk at strømkabelen til harddisken sitter ordentlig i, og at den ikke er slerkete. Hvis du har en ledig molex kan du prøve å bytte til den ledige.

Jeg hadde problemer med at en disk klikket når den følte for det, og det kom av strømkabelen til disken.

Lenke til kommentar

Klikket er det fryktede "Clicks of death" Man ver aldri sikkert når den ryker så ta backup av harddisken snarest å kast den eller skru den i biter og lek med innmaten.

 

Kanskje du skulle invistere i en ny 120-160GB Samsung eller Seagate ;)

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Hehe ... for seint med back up no ...

Det måtte vare PSU siden jeg tok ut 2 andre disker og kobla av dvd brenner.

No har jeg kun 9700Pro som bruker strøm og 1hdd og dvd spiller, hørte ingien klikking over natt jeg.

 

Noen som vett kossen aktivere i disk manager 2xsata disker i raid0 uten å formatere de ?????? :cry:

Lenke til kommentar

Hmmm... Har selv hatt det problemet, men det ble borte når jeg bytta IDE-kabel.

 

Skjønner ikke at det skal ha noe å si, men det gjorde det visst.

Disken hadde sine gode og dårlige dager. Noen ganger kunne den stå på veldig lenge, andre klikka den etter 2 timer e.l. Til slutt, ble jeg lei og helt innstilt på å finne problemet.

Det ble bedre etter at jeg bytta ide-kontakta, og strømmen trur jeg ikke det er noe galt med, da det var én spesiell disk som "falt ut", og jeg ikke engang rørte PCen når slikt skjedde.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...