Gå til innhold

12 bilder i sekundet med D70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville eksperimentert med å sette kamereaet i serieopptak og deretter endret kvalitet og filstørrelse fra beste/største til dårligste/minste. Da burde du kunne finne krysningspunktet mellom eksponeringshastighet og kvalitet som duger for deg.

Det har jo mye og si hvor kjapt minnekort du har også da. :yes:

Lenke til kommentar

men hvordan får jeg tatt disse 3 da ? syntes og jeg har lest at D70 faktisk greier 12 på det meste pga bufferen.. uansett jeg har prøvd med continous shot mode og lest manualen fler ganger men greier ikke få mer enn 1 bilde :/

Lenke til kommentar

Det kan ta 2,9 bilder i sekundet i en serie på 12 bilder. (15 hvis du velger low quality) Les testen på dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page4.asp (se nederst). Der står det nesten en hel side om det. Du kan tilogmed høre opptak av kameraet mens det tar serie.

 

Det står også hvordan du må stille inn kameraet for å greie det

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar

Kansje du lurer på hvordan du stiller inn kameraet for serieopptak. Det er knappen til venstre under programvelger hjulet som det er flere overlappende firkanter på. Hold den inne mens du skrur på høyre tommelhjul til du ser de samme firkantene på displayet på toppen av kameraet.

 

Jeg har alltid kameraet stilt inn for serieopptak, man vet aldri når det skjer noe spennende. Jeg bruker det også ofte når det er dårlig lys og jeg bruker lang eksponeringstid. Da blir som ofter minst et av bildene skarpt nok på frihånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...