Gå til innhold

Problemer med MSI DR4 A brenner

a_f

Anbefalte innlegg

Plages litt med dvd-brenneren min. Den vil ikke igjenkjenne tomme DVD plater. Skal jeg brenne noe på DVD, må jeg starte pc'en på nytt med den tomme plata inne. Brenning av CD-R plater går helt problemfritt. Har heller ikke problem med lesing av DVD plater ( både med film og de jeg har brent selv). Har updatert firmware på brenneren, men det hjalp ikke. Bruker Verbatim DVD-R plater... Er det noen som vet hva kan gjøres??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likner veldig på det problemet jeg har med min MSI DR8-A2. Når jeg setter inn en plate mens pc står på vil den ikke "oppdatere" skiftet, dvs. at den påstår at det er den forrige plata jeg hadde i spilleren som står i fortsatt. Hvis jeg "åpner" plata, har den som regel allikevel registrert innholdet på den nye plata, men endel ganger må jeg slå av maskinen for å få den til å lese den nye plata (ca. 30% av gangene).

Jeg kan beklageligvis ikke hjelpe deg da jeg ikke har funnet noen løsning på problemet, men jeg er veldig int. i å høre hva du gjør for å få orden på dette eller hvilke tips du får....

Lenke til kommentar

Dette er nok ikke et problem med brenneren, men et problem med windows. Har du/dere installert noe ASPI-drivere?

Det problemet som nordvest beskriver hadde jeg også en gang og da gjaldt det både brenner og DVD-ROM. Måtte reinstallere windows for å få det fiksa. Tror det begynte da jeg installerte Adaptec ASPI layer, men er ikke helt sikker.

Det du kan gjøre istedenfor å restarte maskina er å gå inn i kontroll panel->system og deaktivere og aktivere brenneren. Litt tungvint, men bedre enn å restarte.

Endret av larsli
Lenke til kommentar

Det problemet med iconer til cd hadde jeg tidligere. Måtte reinstallere windows på nyt :( Nå er det helt ok med å skifte iconer til plater.

Det som er problemet er at når jeg vil brenne noe på DVD og etter at jeg har satt inn en tom DVD-R,viser Nero at det er ingen plater i brenneren. Jeg får bare beskjed om at "brenneren er ikke klar". Hvis jeg starter pc på nytt med tom DVD-R, så virker alt fint. Ganske irriterende... Og brenneren lager noen ulyder når jeg setter inn tom DVD... Med cd-brenning er alt problemfritt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...