Gå til innhold

CDRWIN messa opp alt ?

Anbefalte innlegg

Har skrevet for langt brev til ahead software til å gå igjennom alt på nytt, så jeg poster brevet (engelsk)

I have a problem with burning cd's. I own an asus 32x cd writer, which I recently purchased.

The writer was shipped with ahead nero. However, when using mmore cd-r's, that supports up to 32x writing, I never got to write at more than 16x. So i decided to try another cd-writing tool to check if it was Nero or the cd's that did not work properly. I installed CDRWIN 5. Writing at 32x worked, but it lagged my computer like crazy, and it took even longer to write than with 16x in Nero. The next time i tried Nero, I had the same problem as in CDRWIN. It lags my computer (Which is a very powerful one I might add) like crazy, and it takes longer than ever to write a CD.

So I tried to uninstall CDRWIN. This did not help. Then I tried to update nero to the latest version, this did not work either. Then at last, I tried to reinstall Nero, but this would not work either.

What might be causing this problem ? It worked very nicely until I installed CDRWIN.

After that, its only lag and problems.

One thing i saw, was that the Recorder buffer went up and down alot. It seems like it runs out of buffer, and then when it fills up it writes again. The READ buffer is always full.

I took a screenshot of my CPU usage meter in Windows XP.

I dont have a mailclient that displays images, so I uploaded it here:

http://www.unicus.org/cpuusageburn.jpg

I tried my best to explain my problem the best I can, here are the things you asked for:

Processor: AMD Athlon 1400

RAM: 512MB DDR

Nero: 5580

CD-Writer: Asus CRW 3212-A

IDE Hard Drive

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden sender du mail til Ahead om et problem som gjelder CDRWin? Ahead lager Nero, ikke CDRWin. GoldenHawk lager CDRWin. Men de har ikke laget CDRWin 5.0. Den er det Padus som har laget. Selv om de egentlig lager DiscJuggler. Hvis dere ikke tror meg, kan dere se selv på ftp://free.padus.com/cdrwin5/ .

Hvorfor Padus har laget CDRWin 5.0, og ikke GoldenHawk vet jeg ikke. Men jeg fant en uttalelse her: http://cd-rw.org/news/archive/2845.cfm

Quote:

CDRWIN 5.0 is NOT from Goldenhawk Technology. We are currently investigating this situation, and will have some resolution to it soon. We strongly recommend that you do NOT use version 5.0 as there are many reports of it crashing people's systems. We have not stopped development, nor have we sold the rights to our software.

We will not make an official statement at this time for legal reasons

Etter å ha lest litt mer på cd-rw.org, ser jeg at det kanskje ikke er Padus som har lansert CDRWin 5.0, men et tysk selskap som heter S.A.D. Hvorfor S.A.D. har CDRWin 5.0 liggende på serveren til Padus gjør jo det hele enda litt mer innvikla :smile:

[ Denne Melding var redigert av: hbartnes på 2002-04-25 07:29 ]

Lenke til kommentar

I skrivende stund brenner jeg CD med DMA aktivert.

Samme problemet.

For å illustrere tok det meg halvannet minutt å starte Internet Explorer.

Hvorfor jeg sender mail til ahead ? Fordi det samme problemet går igjen i Nero nå.

De har garantert mer kompetanse enn meg på dette feltet, så kanskje de kan svare ?

Lenke til kommentar

Dæven dundre, tydelig at de pirathaiene fra tyskland som har rappa CDRwin navnet ikke bare stjeler idèer, de er inkompetente i tillegg.

Lastet ned den ORDENTLIGE cdrwin, versjon 3.8E.

Når jeg starter det får jeg følgende beskjed:

Error: Unable to initialize the ASPI manager

ASPI manager was not found on this system.

Tydelig at det har ødelagt noe i selve windows.

Noen idèer om hvordan jeg kan få reinstallert ASPI driverne ?

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen kafarsken, men det hjalp dessverre ikke =)

Gud veit hva jeg ikke har prøvd nå..

Prøvd å installere aspi driver både fra adaptec og goldenhawk, skal ta et siste tappert forsøk på å oppdatere IDE drivere fra VIA nå.

Kanskje flashe bios mens jeg er igang.

Har forresten snakket med andre som også har hatt diverse andre problemer pga cdrwin5. Virker nesten som jeg må ta en liten reinstall av windows. Gud bedre.

[ Denne Melding var redigert av: unicus på 2002-04-25 09:34 ]

Lenke til kommentar

Kjipe greier unicus :sad:

Hva står det når du kjører ASPICHK? Ved første øyekast skulle man tro at abjork hadde rett. Men det er jo tilbakevist.

Ellers er jo reinstallasjon av Windows en kjent og kjær metode for å unngå uforklarlige feil. (Selv om det ikke er særlig lærerikt) Har du forresten forsøkt å avinstallere CDRWIN og Nero og så Installert nero på nytt?

Ellers kan du jo prøve å oppdatere Firmware til brenneren. Kanskje det virker.

Har ikke hørt om problemer med dette. (bortsett fra at CDRWIN lager coastere når man har "galt" serial nr.)

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Ja, jeg har forsøkt å avinstallere cdrwin og nero.

Har prøvd to forskjellige aspi drivere uten hell. Da står aspi driverne listet i aspichk.

Såvidt meg bekjent er det firmware 1.0,

og det har ikke kommet updates.

Dessuten skjedde jo alt når jeg installerte cdrwin5...

Lenke til kommentar

Woohoo!

Jeg fiksa det!

Har prøvd alt, til jeg til slutt nesten ga opp.

Jeg avinstallerte Via IDE driveren og la inn en nyere versjon.

Med andre ord herpa CDRWIN5 IDE driveren min.

Jaja, takk for hjelpen til de som prøvde =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...