unicus Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg har et ABIT KG-7 hovedkort. Jeg prøvde å flashe bios idag, lastet ned filen det sto hørte til dette hovedkortet på abit's hjemmeside. Den heter abitkg768.exe . Kjørte den og fikk alle filene den inneholder. Startet på nytt i Safe mode w/ command prompt (Windows XP) og prøvde å kjøre runme.bat fila, som fikser det meste selv. Fikk en eller annen rar beskjed om at det ikke var rett Fil for kortet ellerno, ( ett eller annet nr som ikke matchet).. Det er jo igrunn ganske rart iogmed at det står under bios updates til akkurat den modellen, og er fra januar 2002 ? Noen tanker ? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Flashing av hovedkort må gjøres i DOS. bruk den gamle boot floppyen til 98/ME. legg flashfila inn der og boot på floppy til DOS ikke Windows Lenke til kommentar
Danny Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 les readme fila så står det forklart,kort godt slik burde du gjøre det hvis du har ntfs system kopiere filene på en disket og boote maskinen med en oppstartsdisket så ta kopierer flashe filene fra disketen over til ram driven som regel er d siden dos ikke klarer å lese ntfs system finner den ikke c:,etter du har kopiert flash på vanlig måte. Lenke til kommentar
unicus Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Hehe jeg har ikke floppy. Men kan jo brenne en oppstarts cd med flashgreiene på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå