Gå til innhold

Resultater på MSI RX9800PRO-TD128


Anbefalte innlegg

Åssen kjøling bruker du på det der da? Jeg har bare standard kjøleren og ikke så veldig glad i å drive på med kjølepasta og den slags 

 

Jeg bruker standard kjøling. Har ikke hatt på kjølepasta heller. Systemet mitt har følgende temperaturer:

 

Idle:

CPU 41

MB 20

 

3DMark03:

CPU 46

MB 20

 

etter 3 minutter:

CPU 42

MB 20

 

Jeg har 2 bakvifter som blåser inn , og 1 sidevifte som blåser inn. Det vil si rett ned på hovedkortet. Stilt inn på ca 60% av maks hastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åssen kjøling bruker du på det der da? Jeg har bare standard kjøleren og ikke så veldig glad i å drive på med kjølepasta og den slags 

 

Jeg bruker standard kjøling. Har ikke hatt på kjølepasta heller. Systemet mitt har følgende temperaturer:

 

Idle:

CPU 41

MB 20

 

3DMark03:

CPU 46

MB 20

 

etter 3 minutter:

CPU 42

MB 20

 

Jeg har 2 bakvifter som blåser inn , og 1 sidevifte som blåser inn. Det vil si rett ned på hovedkortet. Stilt inn på ca 60% av maks hastighet.

Hum, da høres det jo lovende ut.... Jeg har høyere MB temp enn deg da...men min 4 ,3 Ghz P4 idler på 37 grader og er oppe på 46 grader under stress...

 

Jeg har 2 vifter i front som blåser inn....1 bak som trekker ut..

 

Kanskje vurdere flere vifter eller noe sånt men...

 

Jeg fatter ikke helt det med klokkingen heller...må mem clock være noe spesielt i forhold til core clock? eller er det bare å sette det opp en del å prøve ?

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke helt det med klokkingen heller...må mem clock være noe spesielt i forhold til core clock? eller er det bare å sette det opp en del å prøve ?

 

Core og Mem clock stilles separat. Det lønner seg å konsntrere seg om en av gangen. Når du har funnet smertepunktet for Core, så fortsetter du med Mem clock.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke helt det med klokkingen heller...må mem clock være noe spesielt i forhold til core clock? eller er det bare å sette det opp en del å prøve ?

 

Core og Mem clock stilles separat. Det lønner seg å konsntrere seg om en av gangen. Når du har funnet smertepunktet for Core, så fortsetter du med Mem clock.

Dumt spørsmål: Når finner du ut at du er gått for langt i klokkingen da? Man har jo ikke sjangs til å måle tempen på skjermkortet... Bare redd for å svi hele kortet jeg eller noe i den duren :p

 

Har lasta ned og installert ATI tool men ikke turt å gjøre noe enda

Lenke til kommentar

Hadde et Saphire 9800pro før jeg skaffet meg et 6800GT.

 

wOW... snakk om forskjell!!

 

Spiller nesten eksplisitt open GL spill, og foretrakk faktisk mitt gamle ti4200 fremfor 9800pro.

 

ATI må gjøre noe med driverne sine...det er jo latterlig når et så moderne kort ikke engang kjører et så gammelt openGL spill som Q3 glatt :p

Lenke til kommentar
Hadde et Saphire 9800pro før jeg skaffet meg et 6800GT.

 

wOW... snakk om forskjell!!

 

Spiller nesten eksplisitt open GL spill, og foretrakk faktisk mitt gamle ti4200 fremfor 9800pro.

 

ATI må gjøre noe med driverne sine...det er jo latterlig når et så moderne kort ikke engang kjører et så gammelt openGL spill som Q3 glatt :p

<PISK>

Du er jo så latterlig off topic at det ikke er sant!

 

Dette blir jo som å diskutere bil med noe for så at en tredjepart skyter inn noe om et fly han så engang...

</PISK>

 

Jeg får 6090 som høyeste 3dmark2003 på barton 2500, Delta ILSR og 1 gig apacer minne. klokka litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...