EinarEriksen Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Forum på WAP WAP er en teknologi som blir mer og mer utbredt. Nå er et av norges første forum på WAP lansert. Forumet blir drevet av Gamesfreak, og er ment for de som er interesserte i spill. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Tja... Esato forumet har jo vært på wap i en "evighet" og det drives av en nordmann, og har norsk seksjon. Men at dette er det eneste rene norske er sikkert riktig. :-) EDIT: skriveleif Endret 24. juli 2004 av Swag Lenke til kommentar
Tenshi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Dette med forum er kanskje ikke eneste som har, vet at SE sitt offisielle forum har noe av det samme greiene, men denne wap-portalen inneholder jo ikke bare forum. men også andre "småknask". Wap-siden er ikke 1 døgn gammel en gang, og at den skulle få så stor oppmerksomhet og bli omtalt på amobil.no hadde jeg aldri trodd. Jeg kan si såpass mye om at planer er under arbeid på denne wap-portalen, men mye nytt i nermeste fremtid vil ikke bli gjort noe med siden dette tross alt er en side drevet på frivillig basis. Men nyhetene oppdaterer jo seg automatisk hele tiden, så det er jo hele tiden bevegelse. For flere detaljer om wap-portalen, se her: http://www.gamesfreak.net/modules.php?name...article&sid=702 Hilsen Tenshi (jeg er Christian Hjellestad) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Veldig fin side. :-) Esato er ikke en offisiell SE side. Den har også masse annet enn forum, bare for å ha sagt det. Uansett, ønsker deg lykke til. Flott side, den er allerde bokmerket. :-) Lenke til kommentar
Tenshi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Flåtte greier. Håper dette er en wapside folk vil ta i bruk. Selv om det kanskje er litt tungvint og være aktiv i forumet via wap, med mindre man har en litt mer avansert telefon. F.eks. min Nokia 7210 er det lite vits i og wappe med på slike ting. Men P900 e.l. funker jo fett. Tenshi Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Selv om det kan være litt tungvindt, er det alltid morsomt å ha noe å finne på når man sitter på bussen osv. :-) Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Tja... Esato forumet har jo vært på wap i en "evighet" og det drives av en nordmann, og har norsk seksjon. Men at dette er det eneste rene norske er sikkert riktig. :-) EDIT: skriveleif Det visste jeg ikke. Alt dette kommer som et sjokk på meg Takk for tipset. Rettet nå. Lenke til kommentar
Tenshi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Jepp, tenk deg da, 7 timer på toget fra oslo til bergen, "hva skal man finne på? Jo, man kan jo bare se om det er noe jeg kan diskutere på GF-forumet, weeeee." Man må bare huske og registrere seg på forhånd, hehe. Registrering kan ikke gjøres via telefonen. Det er jo som sagt også mulig og lese de siste 5 nyhetene som er publisert på websiden via wap også. Og det som er så genialt er at det skjer automatisk, når jeg skriver en nyhet på GF, kommer den automatisk på wap siden, enkelt og greit Tenshi Endret 24. juli 2004 av Tenshi Lenke til kommentar
Tenshi Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jepp, regner med en del har lest artikkelen nå. Hvertfall noen. Jeg vil gjerne ha litt tilbakemeldinger hvis dere har noen Er det noe mer som kan være en god ide og ha på en slik portal? Tenshi Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Jepp, regner med en del har lest artikkelen nå. Hvertfall noen. Jeg vil gjerne ha litt tilbakemeldinger hvis dere har noen Er det noe mer som kan være en god ide og ha på en slik portal? Tenshi Lønner seg å spørre om dette her. De trådene som er i "Diskuter artikler" får ikke like mange lesere. Men hva med spill til mobilen? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Hei CesiuM_e! Kva du synest om å eventuelt _lodde_ stemningen for noko lignande når det gjelder dette forumet? No har eg ikkje sett på alle forskjellene og likhetene mellom Invision board og phpBB men begge _bruker_ php ",) EDIT:Det hadde sneket seg inn ein ekstra bokstav i ordet "begge" som ikkje skulle vært der. Endret 25. juli 2004 av Mr.Hassan Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Bare legger til at man har samme mulighetene med dintelefon.net sitt nettside! http://wap.dintelefon.net (les mer: http://www.dintelefon.net Lenke til kommentar
Tenshi Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Ja jeg så dette i dag. Jeg fikk egentlig vite om denne wap-siden i går kveld av dintelefon-folkene da jeg kjenner disse personlig. Hvis jeg bare kan få legge til at de kom med denne ideen ETTER GamesFreak.net gjorde det, men dintelefon.no bruker samme systemet som oss. De har også en funksjon vi ikke har ennå, nemmelig og kunne kontakte dintelefon.no via wap. Men så har også gamesfreak.net en funksjon som ikke dintelefon.no har. Men det gjør egentlig ingenting, da dette er helt forskjellige sider, og vi har egentlig forskjellige målgrupper. Synes det er bra at flere åpner øynene sine for dette. Tenshi Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hei Tenshi! Da eg tidligare ikkje hadde mobiltelefon som støttet noen av wap standardane (det begynner å bli nokre år siden,da wap kostet mykje å bruke). Men,da eg gjekk til anskaffelse av ein mobil med wap-støtte og å bruker wap blei rimligare begynnte eg å benytte mobiltelefonen til å sjekke nyheter og ircé etc. Og bruker som regel wap-tenester litt kvar dag. Eg er litt intressert i å vite om teknologien bak denne funksjonen dykk bruker og om den går under gpl eller om om ein har kjøpt ein lisens etc for å kunne benytte seg av funksjonen. Eventuelt om det ville gått lett å impementere den i eit ipb forum som dette forumet er ",) Elles har eg laget meg eit online bookmerke slik at eg lett kan bruke wap-sidene eg _wapper_ innom mest.Uavhengig av mobiltelefon.Min mobiltelefon begrenser seg til 9.bookmerke oppføringer. Lenke til kommentar
Tenshi Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Vi bruker ett system som er lagt ut under GNU\GPL (tror jeg). Det fulgte ingen lisens med. men det er lov og modde det og gjøre hva man vil med det egentlig, så jeg regner med det. Men det er ikke så lett og konventere til IBP da dette er 2 helt forskjellige forumer, phpBB og IBP er bygd opp på 2 helt forskjellige måter. Tenshi Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hei Tenshi! Ok.Kanskje det er på tide at hardware.no forumet går tilbake til phpBB som forum type ",) <--(det var ein spøk). Vel,har du ein link til kor sytemet ligger ute? Eventuelt den oversatte versjonen om dykk kunne tenke å dele dykkas oversettelse til norsk språk ",) Når det gjelder å konventere systemet til ibp så kunne ein kanskje latt brukere av programmering.no sett på det om dette er noko som hardware.no crewet og forum brukerene her kunne tenke seg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kan legge til at jeg også har en WAP-versjon av forumet mitt (som er Invision Power Board): http://forum.unlock.no/wap.php Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei GeeZuZz! Faller funksjonen under gpl? I så fall vil ein kunne overføre funksjonen til dette forumet og brukerene og hw-crewet *tenner* på ideén om å tilby brukerene av forumet tilgang til det via wap. Kan kanskje bli litt tungvidt å lese lange tråder men,hadde vært litt kjekt å ha tilgang til dette forumet fra mobiltelefonen slik at eg kunne fått svart på innlegg sjølv ein ikkje har ei datamaskin med internett tilgang tilgjenglig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Scriptet er tilgjengelig for nedlasting HER Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei GeeZuZz! Takker,da er det som gjenstår å prøve å overtale crew og bruker av dette forumet at forum på WAP er eit gode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg