Stig-Arne Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hva kan jeg bruke den til? Holder på å bygge meg nytt kabinett nå, og har nettopp fått vannkjøling. Siden pumpen trekker 220 V, så må jo den egentilg ha en stikkontakt. Men så kom jeg på at det er strømutgang til skjerm på MIST PSU`en min.. 430 w er den på. Og pumpen som er av typen Eheim 1046 trekker 5 w. Så det bør vel egentlig være mulig å koble seg innpå den utgangen slik at jeg slipper ledningen fra pumpen på utsiden.. Noen ideer rundt dette..? Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hva har du for no i pc'n din da? ( antall hd, lys osv ) Regner med at det skal gå greit! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 vel.. for å si det sånn.. det skal ikke stå på ant watt Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det høres ut som en god ide, men du kan helt sikkert også gjøre dette på en PSU med bare én strømplugg til selve PSUen. Selvsagt så ryker garantien på dette, men har du råd så go for it Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Men er det da noe problem? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 psj.. satser på at den holder seg uansett.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) -slettet- Endret 25. juli 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Ingen problemer utenom at du må montere en ny strømplugg / apapter Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Uller skulle du lodde på inni psu? Det første Endret 25. juli 2004 av LOZER Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 den kontakten bakpå for strøm ut (til skjerm o.l.) er bare en paralellkobling fra strøm inn, dvs. at effekten du trekker ut va den kontakten ikkje har noe å si på effekten en psu gir fra seg til pc (430w i dette tilfelle) siden ut-kontakten bare fungerer som en vanlig skjøteledning, du trekker bare strøm fra ledning-inn ikkje sjølve psu'en. håper dette ble forståelig, tidlig på dagen for meg dette Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 så det vill si at dette skal gå uten problemer altså LOZER: Jeg klipper av kontakten til pumpen, tar de lednignene og kobler til i kontaken ut til skjermen... Og vips.. så starter pumpen når allt annet også starter.. kjekt Lenke til kommentar
atrax Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg loddet på to ledninger til strøminntaket inni PSU, førte dem ned i kabinettet hvor jeg koblet dem til en stikkontakt, og der henter vannpumpa mi strømmen den trenger. Måtte ødelegge garantien til PSU uansett, men det var ikke noe vits i å ødelegge pumpa også ... Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 å det vill si at dette skal gå uten problemer altså LOZER: Jeg klipper av kontakten til pumpen, tar de lednignene og kobler til i kontaken ut til skjermen... Og vips.. så starter pumpen når allt annet også starter.. kjekt Øh? hvis du kobler til pumpen i "skjerm_ut" bak på PSU vil pumpen gå hele tiden Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 vel.. nå vet ikke jeg hvordan MIST psu`ene er.. Men på de jeg har vært borti med ekstra kontakt til skjermen, så var det uttaket koblet slik at det ble kuttet når psu kuttet osv. Men samme shittn.. maskinen min blir aldri slått av uansett Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg har også opplevd at slike videreføringer til skjermer bare har støm når resten av pc'en er på. Jeg tror dette er en del tilfeldig alt etter som hvilken PSU det er, så det må du kanskje sjekke ut før du begir deg ut på prosjektet. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 vel.. det begir jeg meg ut på uavhengig av det.. Slår aldri av maskinen så pumpen er jo avhengig av å gå kontinuerlig uansett. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Viss den skrur seg av når du skrur av pc'n er det bare å lodde en ledning her og en ledning der så har du fiksa det Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Viss den skrur seg av når du skrur av pc'n er det bare å lodde en ledning her og en ledning der så har du fiksa det Og hvorfor skulle jeg ikke ønske at den slo seg av samtidig med resten? Har unasett funne ut at den kontakten er som en annen kar sa.. paraell koblet med inntaket.. Så, dvs.. det er konstantstrøm på den.. noe som ikke gjør en deam dritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå