Gå til innhold

Strømutgang til skjerm på MIST PSU

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg bruke den til?

Holder på å bygge meg nytt kabinett nå, og har nettopp fått vannkjøling.

Siden pumpen trekker 220 V, så må jo den egentilg ha en stikkontakt.

Men så kom jeg på at det er strømutgang til skjerm på MIST PSU`en min.. 430 w er den på.

Og pumpen som er av typen Eheim 1046 trekker 5 w.

Så det bør vel egentlig være mulig å koble seg innpå den utgangen slik at jeg slipper ledningen fra pumpen på utsiden..

Noen ideer rundt dette..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den kontakten bakpå for strøm ut (til skjerm o.l.) er bare en paralellkobling fra strøm inn, dvs. at effekten du trekker ut va den kontakten ikkje har noe å si på effekten en psu gir fra seg til pc (430w i dette tilfelle) siden ut-kontakten bare fungerer som en vanlig skjøteledning, du trekker bare strøm fra ledning-inn ikkje sjølve psu'en.

håper dette ble forståelig, tidlig på dagen for meg dette :blush:

Lenke til kommentar

Jeg loddet på to ledninger til strøminntaket inni PSU, førte dem ned i kabinettet hvor jeg koblet dem til en stikkontakt, og der henter vannpumpa mi strømmen den trenger. Måtte ødelegge garantien til PSU uansett, men det var ikke noe vits i å ødelegge pumpa også ... :p

Lenke til kommentar
å det vill si at dette skal gå uten problemer altså

LOZER: Jeg klipper av kontakten til pumpen, tar de lednignene og kobler til i kontaken ut til skjermen...

Og vips.. så starter pumpen når allt annet også starter.. kjekt

Øh? hvis du kobler til pumpen i "skjerm_ut" bak på PSU vil pumpen gå hele tiden :yes:

Lenke til kommentar
Viss den skrur seg av når du skrur av pc'n er det bare å lodde en ledning her og en ledning der så har du fiksa det ;)

Og hvorfor skulle jeg ikke ønske at den slo seg av samtidig med resten?

Har unasett funne ut at den kontakten er som en annen kar sa.. paraell koblet med inntaket..

Så, dvs.. det er konstantstrøm på den.. noe som ikke gjør en deam dritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...