Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går det ann å få nettkortet "sterkere"?

Anbefalte innlegg

Har en D-Link DI-614+ router og et D-Link Air Plus DWL-650+ som er inne i en bærbar pc. Når jeg går på bade eller på rommet ved siden av badet har jeg forferdelige dårlige signaler.... noen ganger kobler den seg ut og slikt.... Det er ikke lengere enn ca. 20 meter og noen vegger er i mellom to egt..... er det noen måte å få nettverkskortet "sterkere"?? Sånn at jeg ikke får så dårlige signaler??

Takker for alle svar.... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen basestasjoner kan justere sendestyrken på, usikker på om din dlink støtter dette, min ASUS gjør det ;)

Evt. kan du anskaffe deg en rettet antenne slik at all sendestyrken til dlinken blir rettet mot de stedene du ønsker nett.

Lenke til kommentar
Noen basestasjoner kan justere sendestyrken på, usikker på om din dlink støtter dette, min ASUS gjør det ;)

Evt. kan du anskaffe deg en rettet antenne slik at all sendestyrken til dlinken blir rettet mot de stedene du ønsker nett.

Noen som vet om jeg kan justere basen min??

hvor får man tak i en rettet antenne og hvor mye koster det??

Endret av magnum_h_a
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
noen som vet om jeg kan juster signalstyrken på basen min?

Nei, du kan ikke justere opp sendestyrken på basen din.

Men ting du kan prøve er å vri på antennene og se hvordan det blir best. En annen mulighet er jo å flytte den til et mer sentralt sted i huset som helst er høyest mulig og ikke har for mye skjermende vegger rundt seg (f.eks oppunder taket i gangen).

Lenke til kommentar

Wlan er så sinnsykt ræva, syns jeg. at vi forbrukere må justere antennene eller flytte på ting, eller slite med at vi "detter ut", er rett og slett patetisk. hvorfor har dem releasa ett så dårlig produkt?

dont get me wrong, jeg syns wlan er genialt, men faen. det som er på markedet idag er jo tåpelig :(

jeg jobber på en skole, og har returnert en god del APer fordi de ikke tålte mer enn ca. 5stk på en gang . sitter nå på HP APer og det fungerer ikke så bra det heller :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har en D-Link DI-614+ router og et D-Link Air Plus DWL-650+ som er inne i en bærbar pc. Når jeg går på bade eller på rommet ved siden av badet har jeg forferdelige dårlige signaler.... noen ganger kobler den seg ut og slikt.... Det er ikke lengere enn ca. 20 meter og noen vegger er i mellom to egt..... er det noen måte å få nettverkskortet "sterkere"?? Sånn at jeg ikke får så dårlige signaler??

Takker for alle svar.... :D

jeg kan stille sendestyrke på mitt integrerte nettverkskort inni laptopen min

type elitegroups ecs 556e

det fungerer slik at jeg kan velge om jeg vil ha lav sendestyrke med mindre strømforbruk (mer batteritid) eller høy sendestyrke med høyt strømforbruk (mindre batteritid)

dette kan jeg stille på inne på kontrolpanel enhetsbehandling og avansert på nettverkskortet :yes:

Lenke til kommentar
jeg har et asus wl-500g og finner ikke noen mulighet for å justere opp signalstyrken, bare hastigheten...

Joda det går fint ann det, muligens at trådstarter må se etter noe linknende i sitt konfigurasjonsmeny på routeren.

Skjermdump av Asus wl500g sin konfig meny

Som du ser så må du trykke på "wireless->advanced->radio power. Min radio power stod på 21 som default, det høyeste er 84, det gir litt bedre dekning ihvertfall!

Muligens at dette var litt off-topic, men det kan jo være at det er nesten samme metode som trådstarter kan/skal bruke.

Lenke til kommentar
Hvilken versjon bruker du? Den nyeste?Er det ikke slik at man miste garantien når man oppgraderer firmwaren eller har jeg misforstått?

Bruker den seneste, nei man mister ikke garanten med oppgradering av firmwaren. Hvis du bruker en "pirat firmware" så kan du miste garantien hvis maskinvaren blir ødelagt, men laster du ned firmware fra produsenten så er du sikker, go du vil få et bedre produkt :-)

Har trådstarter prøvd å oppgradere firmware (selv om det ikke er en Asus)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...