Magnusha Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Har en D-Link DI-614+ router og et D-Link Air Plus DWL-650+ som er inne i en bærbar pc. Når jeg går på bade eller på rommet ved siden av badet har jeg forferdelige dårlige signaler.... noen ganger kobler den seg ut og slikt.... Det er ikke lengere enn ca. 20 meter og noen vegger er i mellom to egt..... er det noen måte å få nettverkskortet "sterkere"?? Sånn at jeg ikke får så dårlige signaler?? Takker for alle svar.... Lenke til kommentar
hce Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Noen basestasjoner kan justere sendestyrken på, usikker på om din dlink støtter dette, min ASUS gjør det Evt. kan du anskaffe deg en rettet antenne slik at all sendestyrken til dlinken blir rettet mot de stedene du ønsker nett. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Noen basestasjoner kan justere sendestyrken på, usikker på om din dlink støtter dette, min ASUS gjør det Evt. kan du anskaffe deg en rettet antenne slik at all sendestyrken til dlinken blir rettet mot de stedene du ønsker nett. Noen som vet om jeg kan justere basen min?? hvor får man tak i en rettet antenne og hvor mye koster det?? Endret 24. juli 2004 av magnum_h_a Lenke til kommentar
hce Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 hvor får man tak i en rettet antenne og hvor mye koster det? http://www.wlansupply.no/index.asp Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 jeg har et asus wl-500g og finner ikke noen mulighet for å justere opp signalstyrken, bare hastigheten... Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 noen som vet om jeg kan juster signalstyrken på basen min? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 noen som vet om jeg kan juster signalstyrken på basen min? Nei, du kan ikke justere opp sendestyrken på basen din. Men ting du kan prøve er å vri på antennene og se hvordan det blir best. En annen mulighet er jo å flytte den til et mer sentralt sted i huset som helst er høyest mulig og ikke har for mye skjermende vegger rundt seg (f.eks oppunder taket i gangen). Lenke til kommentar
SteinKva Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det kan også være verdt forsøket å bytte frekvens(kanal) på routeren. Det kan være støy fra enkelte apparater i huset ditt som gjør at rekkevidden blir lavere. -Stein- Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 hvis ikke du har betong i noen vegger. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Du kan også kjøpe større antenner for en relativt billig penge Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Wlan er så sinnsykt ræva, syns jeg. at vi forbrukere må justere antennene eller flytte på ting, eller slite med at vi "detter ut", er rett og slett patetisk. hvorfor har dem releasa ett så dårlig produkt? dont get me wrong, jeg syns wlan er genialt, men faen. det som er på markedet idag er jo tåpelig jeg jobber på en skole, og har returnert en god del APer fordi de ikke tålte mer enn ca. 5stk på en gang . sitter nå på HP APer og det fungerer ikke så bra det heller Lenke til kommentar
svennand Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Har en D-Link DI-614+ router og et D-Link Air Plus DWL-650+ som er inne i en bærbar pc. Når jeg går på bade eller på rommet ved siden av badet har jeg forferdelige dårlige signaler.... noen ganger kobler den seg ut og slikt.... Det er ikke lengere enn ca. 20 meter og noen vegger er i mellom to egt..... er det noen måte å få nettverkskortet "sterkere"?? Sånn at jeg ikke får så dårlige signaler?? Takker for alle svar.... jeg kan stille sendestyrke på mitt integrerte nettverkskort inni laptopen min type elitegroups ecs 556e det fungerer slik at jeg kan velge om jeg vil ha lav sendestyrke med mindre strømforbruk (mer batteritid) eller høy sendestyrke med høyt strømforbruk (mindre batteritid) dette kan jeg stille på inne på kontrolpanel enhetsbehandling og avansert på nettverkskortet Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 jeg har et asus wl-500g og finner ikke noen mulighet for å justere opp signalstyrken, bare hastigheten... Joda det går fint ann det, muligens at trådstarter må se etter noe linknende i sitt konfigurasjonsmeny på routeren. Skjermdump av Asus wl500g sin konfig meny Som du ser så må du trykke på "wireless->advanced->radio power. Min radio power stod på 21 som default, det høyeste er 84, det gir litt bedre dekning ihvertfall! Muligens at dette var litt off-topic, men det kan jo være at det er nesten samme metode som trådstarter kan/skal bruke. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 har du oppgradert firmwaren din? Jeg har samme router, og firmware versjonen er 1.6.5.3 som standard, men har ikke det altenativet på menyen. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 har du oppgradert firmwaren din? Jeg har samme router, og firmware versjonen er 1.6.5.3 som standard, men har ikke det altenativet på menyen. Ja jeg har oppgradert firmwaren. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvilken versjon bruker du? Den nyeste?Er det ikke slik at man miste garantien når man oppgraderer firmwaren eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvilken versjon bruker du? Den nyeste?Er det ikke slik at man miste garantien når man oppgraderer firmwaren eller har jeg misforstått? Bruker den seneste, nei man mister ikke garanten med oppgradering av firmwaren. Hvis du bruker en "pirat firmware" så kan du miste garantien hvis maskinvaren blir ødelagt, men laster du ned firmware fra produsenten så er du sikker, go du vil få et bedre produkt :-) Har trådstarter prøvd å oppgradere firmware (selv om det ikke er en Asus)? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 oh! *laste ned ny firmware* Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 shit! jeg lasta opp ny firmware og får ikke kontakt med AP'et lenger. Noen tips?? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Når jeg går på bade eller på rommet ved siden av badet.... <offtopic> Hva i allverden skal du med laptopen på dass you noughty boy!!!!! </offtopic> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå