Gå til innhold

Realistisk Trafikk spill

Anbefalte innlegg

Jeg søker et realisrisk trafikkspill som jeg kan laste ned og bruke for å trene litt til å bli sjafør. Det skal ikke være noe need for speed men et spill med trafikk og skilter hvor man skal holde fartsgrensene og andre trafikk regler.

Noen som vet om et slikt spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grand Theft Auto 3 :green:

Ja... han kan øve på å kjøre over folk mens an skyter på andre med Uzi-en. Det er jo kjekt å kunne sånt om du bor i Bagdad i disse dager...

Men det han leter etter er jo egentlig en skikkelig bilsimulator som noen førerskoler har... Eg vet om ingenting som er gratis, men det skal gå an og skaffe slikt.

Da eg sku begynne å kjøre så tok eg en del runder på parkeringsplassen så satt faren seg ved siden av meg og vi kjørte rett ut i det store... Det er sånt du lærer best...

Lenke til kommentar
Da eg sku begynne å kjøre så tok eg en del runder på parkeringsplassen så satt faren seg ved siden av meg og vi kjørte rett ut i det store... Det er sånt du lærer best...

Slik jeg lærte også. Noen runder på en parkeringsplass og så rett ut på motorveien. Har aldri vært så redd før i hele mitt liv... Har blitt en god sjåfør nå, da (Liker jeg å tro iallefall).

Lenke til kommentar

Vi har jo spill som driver(vikeplikt, trafikklys, fartsgrense) og Mafia(trafikklys, fotgjengere, fartsgrense) som til en viss grad kan gi litt tørrtrening.

Men jeg vil på ingen måte anbefale spill til å lære seg å kjøre bil, eneste som gjelder da er å få noen å øvelseskjøre med.

EDIT: med driver så tenker jeg da ikke på driver 3, da vertfall ps2 versonen av driver3 har politi som er helt idiotisk. De tildligere spilla i serien har politi som bare tar deg når du gjør feil i trafikken.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Mafia er jo et realistisk spill, hvor man må følge fartsgrensene og slikt...

Det er jo hovedsaklig et ganster spill, men det går an å spille noe som heter Free-ride, hvor du kan kjøre rundt fritt og skyte gangstere, kjøre i fartsegrensen og forbi, stikke av fra purken osv osv...

Men det foregår jo på 30-tallet da...

EDIT: Hva med disse driver spillene da??? :dontgetit:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

For å si det sånn. De hadde ikke datamaskin-simulatorer av biler for 10-20-60 år siden, men de klarte da lappen de også. Selv jeg greide det.

Det er strengt tatt ikke nødvendig med noe annet enn ren kjøretrening sammen med far/mor (eller farmor?) noen timer, lese litt i boka du får på kjøreskolen, ta kjøretimer, og til slutt få lappen. Du trenger ikkeno dataspill for å lære å kjøre bil, det eneste du lærer er å trykke på tastaturet da. Tro meg, det er SVÆRT mye skumlere å sitte i en ekte bil enn å ha det trygt foran seg på PC-skjermen. Du glemmer tilogmed hva som er høyre og venstre de første turene med kjørelærer.

(Min sa at 11 av 10 elever tar feil av høyre og venstre minst EN gang under opplæringa. Etter at jeg hadde kjørt til høyre i et kryss når lærern sa "nå tar du rolig til venstre her").

Skiltene trenger man ikke å pugge så mye, de er selvforklarende stort sett og du har jo sett dem hele livet uansett.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Grand Theft Auto 3  :green:

Ja... han kan øve på å kjøre over folk mens an skyter på andre med Uzi-en. Det er jo kjekt å kunne sånt om du bor i Bagdad i disse dager...

Men det han leter etter er jo egentlig en skikkelig bilsimulator som noen førerskoler har... Eg vet om ingenting som er gratis, men det skal gå an og skaffe slikt.

-Kan være kjekt å kunne selvom man bor i Oslo det.... eller Drammen for den saks skyld....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...