Shruggie Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg skal kjøpe nytt kamera om en ukes tid, og har lest en del på akam.no i det siste. Jeg har i utgangspunktet bestemt meg for enten HP R707, eller Sony DSC-W1. Min liste over pros og cons: W1 + Skjermen (Selv om den har lav oppløsning er den stor og fin, og det er viktigere for meg.) + Bedre bildekvalitet(? Generelt inntrykk...) - Størrelse - Pris R707 + Adaptive Lightening + Pris + Smil kampanje med rabatt. (Har bare et elendig Kodak analogt kamera, så jeg får nok ikke mye for det.) + Usigelig stilig + Lettere for nybegynnere Dette er altså bare generelle inntrykk. Jeg har ikke prøvd noen av de. Hvis det er noen som kan gi meg litt mer info hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Eve Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hvor mye penger du får til gamle kameraet ditt avhengig av hvilket type kamera du kjøper. Hvis du kjøper R707, får du 450 kroner tilbake. Pass på at kampanjeperioden varer til 31. juli. Jeg kjøpte r707 selv, og er veldig fornøyd. Jeg valgte kameraet pga. brukervennlighet og adaptive lightening. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Det visste jeg ikke. Jeg leste vilkårene, men tolket det slik at det var det gamle kameraet som bestemte rabatten... Med andre ord koster HP R707 bare 2345 mot Sonys 3500. Det er et _relativt_ sterkt argument Lenke til kommentar
Eve Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Du kan lese mer om vilkårene på hp.no Lenke til kommentar
Eve Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Du kan se testbildene her: http://galleriet.akamera.no/album290 for å sammenligne de to kameraene. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg skal kjøpe nytt kamera om en ukes tid, og har lest en del på akam.no i det siste.Jeg har i utgangspunktet bestemt meg for enten HP R707, eller Sony DSC-W1. Min liste over pros og cons: W1 + Skjermen (Selv om den har lav oppløsning er den stor og fin, og det er viktigere for meg.) + Bedre bildekvalitet(? Generelt inntrykk...) - Størrelse - Pris R707 + Adaptive Lightening + Pris + Smil kampanje med rabatt. (Har bare et elendig Kodak analogt kamera, så jeg får nok ikke mye for det.) + Usigelig stilig + Lettere for nybegynnere Dette er altså bare generelle inntrykk. Jeg har ikke prøvd noen av de. Hvis det er noen som kan gi meg litt mer info hadde det vært fint. Er et par ting du glemmer i din oppsummering. W1 har høyere batterikapasitet, og kommer med oppladbare batterier (litt usikker på om R707 har oppladbare). W1 er også MYE raskere, så og si lynkjapt. I tillegg har den optikk produsert av Carl Zeiss, noe som i allefall for meg er et klart pluss. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Ja, dette er jo bare en liten liste over ting jeg tenkte på da jeg skrev innlegget Hastigheten på W1 er selvsagt positivt, men jeg har hørt at R707 heller ikke er noen sinke. At bildekvaliteten er bedre på W1 er jeg klar over, men dette er et kompaktkamera, og jeg tror Adaptive Lightening teknologien kommer til å betale seg selv der... Jeg har mer eller mindre bestemt meg nå. Det blir nok R707. Og forresten, r707 har oppladbart batteri, men W1 har mulighet for å bruke std. AA batterier, og det er også et stort pluss. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Test av begge kameraene kommer sannsynligvis her på Akam i morgen. Vil ikke uten videre si at W1 tar bedre bilder enn R707. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Det blir god lesing... Jeg så litt på det galleriet Eve foreslo, og de utrolige forskjellene i skyggepartiene "blew me away". Tydelig at dette er en teknologi andre produsenter kommer til å kopiere. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg kjøpte R707, og er kjempefornøyd. W1 koster ca. 1000 mer, men skjermen er kjempebra. Prøvde den i butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå