Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Til Mensa Norge

roaldhansen

Anbefalte innlegg

Alhus:

Argh, der kan en se, skriver ting jeg ikke egentlig visste som om jeg skulle vært sikker... Hater når andre gjør det, hater når jeg gjør det (ikke så ofte- håper jeg! :smile:.. *Smekker seg selv på fingrene*.

Uansett, å skryte at man er mensa-medlem til venner tror jeg fungerer *SVÆRT* dårlig - ekstra mye i så måte dersom vennene er godt under snittet. (EDIT: Noe jeg ikke mener at mine venner er :] )

Fordelen må være å vise det til en eventuell arbeidsgiver...

[ endret av iGGy den 2002-07-16 12:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alshus:

Å skryte er vel ikke alltid galt, er det det? Uhemmet skryting er vel det, men å skryte litt av seg selv innimellom?

MHT mensa-medlemmer og nerdefaktor, så har jeg ingen aning - jeg ække medlem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

«For mer info eller avtale om opptakstest (kr. 200,-), bruk enten vår e-post-side eller send oss et brev til vår adresse

Hmmm.. tenker de eneste som er smarte i den Mensa-klubben er de som startet det hele; :lol:

Et par luringer blir slått av idéen at alle mennesker ønsker å bli sett på som smarte av andre. Høy iq for eksempel. Høyere iq.

Bare les denne tråden - folk som skryter av at de scoret så og så mye i iq-testene det ble linket til. For all del, det må de selvsagt få lov til å gjøre!

Dette ønsker de å tjene penger på. De starter en klubb hvor en må bestå en intellektuell test for å få medlemskap.

Det koster penger å ta testen, klubben har også en årlig medlemsavgift.. (for å si det slik er jeg ikke medlem, så jeg har ikke satt meg inn i avgifter etc)

Folk blir tiltrukket av slike tester. Jeg selv også, for den slags skyld.

Trykker på linken, evt blar frem til sistesiden i Magasinet i Dagbladet på lørdager osv.

Tar testen. "Kult, iq på 138 kan ikke alle skilte med". Eller noe i den dur.

Da er det fristende å bli medlem også.. hvis man ikke blir det automatisk.

En liten eksklusiv klubb det ikke er mulig å kjøpe seg inn i, her er det kun hodet som teller! Den rike naboen vil aldri kunne bli medlem..! Mohaha!

(Vel, alle må kjøpe seg inn, man må til og med betale for å få se om man kan bli medlem.)

Og dermed var forretningsidéen ferdig utviklet.

Det paradoksale her blir da at de som faktisk er d**** nok til å betale, samtidig kan skilte med å være blant de aller smareste i landet..

Eller hva..? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 19:23, mbst skrev:

Dette ønsker de å tjene penger på. De starter en klubb hvor en må bestå en intellektuell test for å få medlemskap.

Det koster penger å ta testen, klubben har også en årlig medlemsavgift.. (for å si det slik er jeg ikke medlem, så jeg har ikke satt meg inn i avgifter etc)

Hehe.. Og pengene bruker vi til kino, pizza og andre aktiviteter. Er ikke det ålreit da?

De fleste klubber og lag har jo en eller annen form for medlemsavgift for å finansiere driften. Alle som jobber for Mensa gjør det gratis og frivillig. Likevel holder testene en høy standard, alle resultater kontrolleres og godkjennes bl.a. av psykolog.

Hovedgrunnen til å ta gebyr for en test er nok å unngå at 2000 mennesker møter opp... Det er det rett og slett ikke kapasitet til. Nå kommer bare de som allerede vet at de er ganske intelligente (og noen få som absolutt ikke er det, men tror det :smile: ).

Poenget med Mensa er ikke, som du gir inntrykk av, å tjene penger. Det er derimot en "klubb" hvor du kan møte likesinnede. Mange med høy intelligens føler seg ofte utenfor og litt sære. Å være sammen med mennesker som aldri sier "hææ?" og ser ut som et spørsmålstegn er forøvrig verdt kr 200,- i seg selv. :smile:

Og de som skryter av at de har høy IQ, gjerne målt med tvilsomme tester på Internett ler jeg like godt av som du...

LeD

Lenke til kommentar

Til LeD (og alle andre) - håper du ikke misforstod. Innlegget mitt var bare ment som en uskyldig spøk. Ikke at jeg tror noen tok seg nær av det da. :smile:

Det kan være en idé å sjekke hvilken kategori det hele er postet under. :lol: Humor! :lol: :lol:

Tror ikke klubben er der for at dere (hvis du er (styre)medlem) skal tjene fete penger, tenkte bare at dette er noe en eller annen kunne ha funnet på for pengenes skyld.

Enkelte ser jo ingen ting annet enn en verden full av muligheter når de skuer utover "skaperverket" vet du! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 21:00, mbst skrev:

Til LeD (og alle andre) - håper du ikke misforstod. Innlegget mitt var bare ment som en uskyldig spøk. Ikke at jeg tror noen tok seg nær av det da. :smile:

Jeg tok meg overhodet ikke nær av spøken din. :smile:

Quote:

Det kan være en idé å sjekke hvilken kategori det hele er postet under.
:lol:
Humor!

Hehe... Er ikke alltid jeg husker å sjekke hvilken kategori jeg er i. Intelligente mennesker har forøvrig også sans for humor.

Quote:

Tror ikke klubben er der for at dere (hvis du er (styre)medlem) skal tjene fete penger, tenkte bare at dette er noe en eller annen
kunne
ha funnet på for pengenes skyld.

Å finne på rare klubber for å tjene penger er et velkjent konsept. Disse retter seg derimot vanligvis mot mennesker i den andre enden av IQ-skalaen. :smile:

LeD

Lenke til kommentar

IQ-konflikter i datasammenheng er nok et mye større problem enn IRQ-konflikter. :smile:

Mange konflikter ville nok vært unngått hvis brukeren hadde en IQ-verdi som var kompatibel med programvaren.

Dessverre er IQ en fabrikkinstilling som ikke kan endres. Nyere forskning tyder imidlertid på at langvarig bruk av programvare fra "Microsoft" kan ha en negativ innvirkning på IQ-verdien. :smile:

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...