Gå til innhold

Beste Grøsser film...?


Janivars

Anbefalte innlegg

Stephen King:

IT

Pet Sematary (1 men ikke 2.)

 

Forøvrig må jeg si at "De Dødes Tjern" er skummle saker. Virker så "nærme" siden det er norskt.

 

Hitchock:

Fuglene

Psycho

 

Mer kommer jeg ikke på nå.

 

Forøvrig ville jeg si at Resident Evil, AVP(2) og snart Doom 3 er skremmende spill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Janivars:

 

nye grøssere er elendig.. bare de gode gamle

"kult" filmene som eier fra 70  80-tallet...

det har jeg iallefall igjennom min erfaring ++

jeg samler på sånne filmer.. sats på de..

Problemet er at de er overdrevne, har kjipe effekter og elendig humor. Ingen av de er skumle heller

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

*host host* Synes ikke nødvendigvis det lages dårligere grøssere i dag enn for 20-30 år siden. Problemet er at det er de dårlige grøsserne, eller popcornslashere som jeg kaller de som havner på det store lerretet. Det lages uhorvelig mange gode grøssere som blir kastet rett ut på DVD. Et veldig godt eksempel på dette er Takashi Miike sin nye film "Chakushin ari". Dette er mye "bredere" film enn hans tidligere verker. Kanskje dårligere, men definitivt bredere. Ergo, den havner på kino. Men, anyhows - Her har dere et par gode grøssere som kom etter den gyllne perioden på 70 og 80-tallet.

  • Event Horizon
  • A Stir of Echoes
  • The Ring (am. versjon)
  • Ôdishon
  • Ichi the Killer
  • Gokudô kyôfu dai-gekijô: Gozu
  • Irréversible
  • Se7en

Just to name a few.

Lenke til kommentar

Beste grøsserfilmen jeg har sett må vel bli The ring (us) eller Dreamcatcher selvom sistnevnte hadde en forferdelig dårlig slutt. Men alt i alt er det disse filmene jeg har blitt skremt mest av:D Men filmer som Dawn of the dead (gammle) og nightmare on elmer street er jo bare morsomme. Husker jeg lo høyt under den nye Dawn of the dead.

Den nye dawn of the dead er foresten konge! 5\6 synes jeg. Sikker på at mange kan bli skremt av den også.I allefall jeg hadde det ikke hvert for den morsomme musikken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...