chrisege Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei, Jeg lurer på hvilke porter på ruteren jeg må sperre for å sperre/stopp MSN Messenger. Håper det er noen som kan hjelpe meg! MVH Chrisege Lenke til kommentar
dash Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) MSN Messenger TCP: 6891-6901,1863 UDP: 1863,5190,6901 Endret 24. juli 2004 av dash Lenke til kommentar
hart Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) he he... underlig problemstilling. Har ingen ide om hvorfor du vil gjøre det. Avinstaller programmet elns. Det du kan gjøre for å nekte programmet tilgang til internett er å kjøre en software-firewall og så legge restriksjoner på det på det nivået.. Forklar heller litt nærmere hva du vil oppnå og hvorfor, så er det lettere å svare. Dash: om du stenger de vanlige portene du har nevnt så benytter messenger 80 så vidt jeg vet... Endret 24. juli 2004 av hart Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ehh... litt off-topic da, men hvordan åpner man og stenger man porter?? Jeg kjører Win 2k og Zone Alarm Pro (tror også det er en form for brannmur i LAN/ADSL ruteren) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 hart: ikke så underlig hvis han er admin på ett eller annet sted der man ikke liker at folk bruker msn... endre: i zonealarm er det bare å tillate eller ikke trafikk til/fra programmet...i.e. trykke ja når du får spørsmål om du vil tillate programmet å koble seg til internet. når det gjelder ADSL Routeren er det som regel ett eller annet WEB interface man kan legge til porter som skal være åpne i....og eventuellt rute dem til spesifikke maskiner på ditt nettverk... konfigurasjon av rutere varierer ganske mye etter modell... Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 MrLee: Joda, vet at Admin er en mulighet, men en kjapp kikk i profilen sier meg at han neppe jobber i en bedrift eller noe sånt basert på aldern hans. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Skal sperre MSN på mitt private nett her hjemme. Skal bare prøve ut noen ting. Ruteren er en BELKIN, husker ikke model. Sperret portene som ble skrevet her tidligere, men MSN virket forsatt. Et annet spøresmål. Hvilke porter skal jeg sperre for å stopp all trafikk fra en maskin ut mot internett. Og finnes det noe program til å bestemme hvor mye av båndbredden hver enkel maskin skal ha? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Det må vel bare være og stenge all trafikk det da! Lenke til kommentar
CD Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Hei, Jeg lurer på hvilke porter på ruteren jeg må sperre for å sperre/stopp MSN Messenger. Håper det er noen som kan hjelpe meg! MVH Chrisege Dette gjelder Windows messenger, siden MSN messenger bare er å avinstallere Port 135, men ta også en titt på denne siden http://www.grc.com/default.htm ShieldsUP! linken Endret 25. juli 2004 av CD Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Om du setter opp en dedikert maskin med flere nettverkskort (feks en linuxboks) til å route internettoppkoblingen din så løser du alle problemene bare du kommer over kneika med linux. I windows så finnes det et program som heter netlimiter, men det koster penger, fungerer lokalt på hver maskin og eksistensen av det får mange P2P-kåte forumfolk til å se rødt.. Det som skjer med MSN messenger er at den bruker port 80 som reserve tror jeg når du stenger de ovenfornevnte portene. Over denne porten går også all HTTP trafikk, så den vil du ikke stenge. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 ..men du kan stenga http-trafikk til/frå gitte servere (les IP-adresser). Er det nokon som veit relevante IP-adresser som bør sperrast, for å hindra Windows Messenger, MSN Messenger, java-baserte Messenger-klientar, Trillian, osb å få tilgang til Windows sine Messenger-servere? Målet må vera å kunne stoppa for brukarar som har lest Guide: MSN Messenger på jobb også... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 endre: i zonealarm er det bare å tillate eller ikke trafikk til/fra programmet...i.e. trykke ja når du får spørsmål om du vil tillate programmet å koble seg til internet. når det gjelder ADSL Routeren er det som regel ett eller annet WEB interface man kan legge til porter som skal være åpne i....og eventuellt rute dem til spesifikke maskiner på ditt nettverk... konfigurasjon av rutere varierer ganske mye etter modell... Fått med meg det med Zone-Alarm blokking og sånt, men trodde det finnes et program/funksjon i Windows som kunne åpne og lukke spesifikke porter (men har nå insett at jeg må gjøre dette i ruteren, som for såvidt er ganske greit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå