Kalle Klon Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg har en Seagate Barracuda hd som er Serial ATA. Har brukt den en god stund, men nå har det låst seg helt ... Hvis jeg prøver og starte Windows blir det blåskjerm. Prøver jeg en anen vanlig disk blir det blåskjerm på den også, men kopler jeg ifra Sata disken starter den normalt.. Jeg har prøvd og installert Xp på nytt men det blir blå skjerm der også Har prøvd mange bios innstillinger, men det hjelper ikke... Vet noen hva som kan være problemet???? Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 prøv å start reparerings mode når du booter fra win-xp cd'n... (det derre dos vinduet)... så kjører du kommandoen chkdsk.. mulig det vil hjelpe.... er verdt et forsøk! Håper du finner utav det! Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Har prøvd det men det blir bare blåskjerm da også.. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Kan muligens være minnefeil. Har du mulighet til å teste med annen minnebrikke? Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Nei har ikke mulighet å og teste det for øyeblikket, men skulle tro den var i orden siden det fungerer fint når jeg kopler fra og deaktiverer Sata systemet!! Men kan teste brikken i morgen hvis jeg får tak i en anen... Endret 24. juli 2004 av Kalle Klon Lenke til kommentar
Sink Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 jeg fikk samme problemet med min WD disk jeg trodde den hadde gått til helvete men jeg fikk fiksa det med patition (?) magic. det var sånn at du fikk blåskjrm uansett hva du gjorde uanset om det var med xpcd? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 under oppstart rett etter BIOS. se om du har IRQ kræsj som involverer SATA kontrolleren din. Når HK begynner å gi fyken oppstår det ofte IRQ kræsj med intern hardware. moduler innebygget i hovedkort. IRQ kræsj gir blåskjerm når det skjer andre årsaker kan være at PSU begynner å ta kvelden. klarer ikke å holde oppe spenningene Dersom du har hatt en brå avsluttning i det siste kan du ha ødelagt sektorer på harddisken også. eks. strømbrudd, tvangsavsluttet pc'en uten å la den avslutte seg på riktig måte. i disse tilfeller dette hodene inni hd'en rett ned på plata sånn ca og kan ødelegge sektorer både da og når maskinen startes opp om lese hodene blir dratt litt før det heises fra plata. dvs.. nå opplevde du dette med en annen harddisk også så da er det sikkert ikke det nei. du får begynne å feilsøke i en ende og arbeide deg innover Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Ja pcen hadde låst seg totalt før dette skjedde... Jeg tror jeg kan partisjonere den på nytt, men da vil alt som er på hd'en forsvinne.. Jeg hadde to partisjoner på den, og på den som windows ikke er ligger er det noen ganske viktige filer som jeg gjerne skulle fått ut før jeg partisjonerer... Kan jeg partisjonere kun den partisjonen som windows ligger på utanat det som ligger på den andre forsvinnner? ?? Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Ja det kann du Formaterer du windowspartisjonen vil kun filene på den partisjonen bli slettet. Filene på den andre partisjonen får være i fred Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 er det noen programmer jeg kan bruke for og formatere og partisjonere med siden jeg ikke kommer meg inn på Xp-cden?? Jeg har A7n8x Deluxe hk, i oppstarten kan jeg gå inn på et raid oppsett. Der kan jeg formatere, men da kan jeg kun formatere hele hd'en... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Mitt ASUS A7N8X-DELUXE tok nettopp kvelden og fikk lignende harddisk problemer som deg. Hovedkortet ga meg IRQ kræsj på nesten alt som var av integrerte moduler på HK. har du prøvd å kjøre din harddisk på en annen maskin ? Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Nei jeg har ikke noen andre pc'er som støtter Sata. Er det noen måte jeg kan få testet dette på?? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 ta den med til en kompis som har sata ? det er bare til å plugge den i Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Last ned og kjør Seagate Disk Wizard Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hmm. Det høres mistenkelig ut som et problem jeg hadde med min maskin. Den sto og surret en natt, og av en eller annen merkelig grunn tok strømmen tappert farvel. Maskinen stoppet, og når jeg skulle starte den dagen etter startet den som vanlig, begynte å laste win2000, kom litt av gårde og dumpet meg til en blåskjerm. Det går ikke an å kjøre den i sikkermodus (samme feil da), ei heller i bare kommandolinjen. Og så er det ingen rundtom her som har s-ata kontroller heller... Er det noen som har erfaringer med slikt på en Raptor disk? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 vil tro du har ødelagte sektors på din harddisk. når strømmen plotselig forsvinner detter lesehodene i harddisken rett ned på harddisk plata. Dette, samt når du starter opp maskinen igjen, kan lesehodene forrårsake skadede sektors i harddisken din. det kan hjelpe om du får tak i et DOS basert scandisk program e.l. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 vil tro du har ødelagte sektors på din harddisk.når strømmen plotselig forsvinner detter lesehodene i harddisken rett ned på harddisk plata. Dette, samt når du starter opp maskinen igjen, kan lesehodene forrårsake skadede sektors i harddisken din. det kan hjelpe om du får tak i et DOS basert scandisk program e.l. Pokker ta. Det var ikke det jeg ville ha, men men, slik er det vel nå en gang. Fikk ikke sjansen til å starte maskinen med bare kommandolinjen en gang, så jeg tar nok med meg HDen tilbake opp i Nord og putter den på s-ata kontrolleren jeg har der. Så får jeg boote opp som vanlig, og sjekke om jeg får til noe snacks med disse koselige scandisk-programmene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå