Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) LIksom, kan jeg skrive i en link feks "<a href="..." id / class="123"> også i css skrive: a:link.123 { ... } Er det mulig? Tanken er at jeg ikke vil at det samme skal skje når jeg peker på en link. Noen steder skal det bli underline, og andre ganger skal det skje noe annet. Hvordan kan jeg grense mellom disse linkene? kan jeg gjøre det med "id" eller "class" ? På forhånd takk Endret 24. juli 2004 av w3p Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 det er bra å prøve det da, se om det går..... hvis det ikke går kan du evt bruke span: <span class="123"><a href=""></span> Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 ja men jeg har angitt a:hover til å ha underline. Fordi alle linker skal i utganspunktet få underline når noen peker på dem, men så er det en link som ikke skal ha det. Den har en <span> tekst som dukker opp rett ved siden av. Så den skal ikke ha underline, men det er jo en link, så den vil jo virke utifra det jeg har angitt i css... Derfor lurte jeg på om det var mulig å anngi en class eller id i linken, så den bare gikk til den tilsvarende id'en i CSS fila Ok, kan prøve da.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 a.klasse:hover { text-decoration:underline; } <a href="link.php" class="klasse">Underline 4 life!!1</a> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Isteden for å gi alle linkene klasser, kan du også vurdere dette: #hoveddiv a:hover { text-decoration:underline; } #meny a:hover { text-decoration:none; } ..der #hoveddiv og #meny er divene som a-ene er inni. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Takk for gode forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå