Gå til innhold

Audigy + Megaworks

Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg Audigy og Megaworks og er så langt meget fornøyd. Jeg syns det er meget klar og bra lyd og man kan virkelig kjøre på med volum uten at lyden blir forvrengt.

Sliter litt med å få 5.1 til å funke når jeg kjører dvd film. Med dvd film får jeg bare lyd på 4 høtalere og ikke senter høytaleren.

Trenger noen til å fortelle meg hva jeg gjør galt.

Litt info:

Fra dvd spilleren til lydkortet bruker jeg bare s/pdif ledning.

Fra lydkortet bruker jeg kun digital utgangen og inn i subberen og jeg har selvfølgelig aktivert 5.1, AC3 og digital sound only på lydkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke hvilket OS du har,dette er for w98.Har du innstalert alle lyd-codeksene under innstall av win98?

Fila her fikser ac3 lyd i w98SE(Fila er fra Microsoft,ikke no bull)

Win98SE Quick Fix (from Microsoft)

(required for AC3 decoding on Windows 98SE)

http://people.freenet.de/kxdev/269601usa8.exe

(copy/paste)

prøv dette.Regner med du har kryssa av for digital sound only,i sb sourround mixeren(er det på 5.1 platinum i hvertfall,på volum-kontrollen)

God luck :smile: og håper det går i orden

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lastet ned fila du anbefalte for jeg kjører Win2k og vet ikke om den vil funke på det.

Jeg har prøvd masse forskjellig, men har ikke fått 5.1 til å funke ennå.

Syns det er litt rart at ikke dette funker på DVD film for de lydtestene som fulgte med lydkortet funker i 5.1?

IM LOST

Kan det ha noe å si at jeg kun bruker s/pdif fra dvd til lydkortet? eller er det noe galt med min DVD spiller?

Jeg har PIONEER DVD 106s

[ Denne Melding var redigert av: thunstad på 2002-04-25 23:23 ]

Lenke til kommentar

Hei.

Slett lenge med å få mitt lydanlegg til å spille av dvd filmer i Dolby suround. Men etter en kikk på creative sine hjemmesider fant jeg løsningen. Jeg måtte slå ac-3 og dolby digital på lydkortet. Og så måtte jeg gjøre slik at utgående lydkilde var spdif-utgangen i dvd avspillingsprogrammet(bruker powerdvd).

Vips dolby digital lampen på forsterkeren begynte å lyse.. Har forøvrig et Creative DTT 3500 sett og et live 5.1 kort, fungerer som bare ****.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...