Sveini89 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei, jeg er koblet til, internett gjennom en ruter/switch sak som er oppe (jeg har datan nede) og jeg ville koble opp min åg 2 andre datar gjenom en D-link Switch.. men fikk ikke no tilgang til internett...prøvde også å koble internet dirkete til switchen uten hell så jeg lurte på deler ikke switch'er internett? (det er en 8ports D-Link Switch) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Kommer helt an på hvilken internett leverandør du har, og type nett. Noen trenger en router, andre gir deg flere IP addresser og du trenger bare en switch. Hvis du ikke gir mer info er det ikke mulig å svare. Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 bruker Online-adsl det virker og dele internett på ruteren som er oppe den deler internett med 3datar... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Litt vanskelig å skjønne hva du mener, men hvis du har både en ruter og en switch setter du internettkabelen i ruteren, og kobler switchen til ruteren, så skal alle ha tilgang til internett (hvis ruteren er satt opp slik at internett virker). Lenke til kommentar
warillion Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 på det pcene som ikke har internett, har du auto ip på dem? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 heh noen sånt skal d se ut dette ble teit Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Ja, og det fungerer utmerket. Har faktisk akkurat likt selv. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 spør igjen, har du automatisk ip på dem pcene som ikke får internett? PS: avataren din er 1 mb. Litt mye for en stakkar isdn bruker Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 hell så jeg lurte på deler ikke switch'er internett? (det er en 8ports D-Link Switch) Hvis innstillingene er OK på maskinene så ville jeg tippe at kabelen mellom switch og routeren din er feilkoblet eller defekt. Lyser det i lysene switch og router når du plugger de sammen? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 spør igjen, har du automatisk ip på dem pcene som ikke får internett? uhm ja jeg tror det.. hmm jeg har internett gjenom ruteren men når jeg da kobler opp switchen får jeg ikke internett lengre... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 hmm jeg har internett gjenom ruteren men når jeg da kobler opp switchen får jeg ikke internett lengre... Har denne switchen en uplink-port eller en bryter som kan settes på uplink, hvis ja har du brukt den porten og prøvd? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 inge bryter bare 8vanlige porter.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 inge bryter bare 8vanlige porter.... Lyser det i lampen når du plugger inn nettkabelen? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 jepp lyser og blinker inimellom Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 jepp lyser og blinker inimellom Kabelen mellom disse to er den hjemmelaget eller kjøpt? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) det er min far som har lagt opp kablene han jobber i bravida detter er jobben hans ingen kabler er "hjemmelaget" denne switchen: My Webpage Endret 25. juli 2004 av Sveini89 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 det er min far som har lagt opp kablene han jobber i bravida detter er jobben hans Ta med deg switchen og bruk en ferdiglaget kabel mellom den og routeren, funker det da så er det kabelen. Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) blah får jøre det når datan oppe kommer fra reprasjon gidde ikke røske min med opp nå thihi takk fårr alt kommer igjenn om det ikke funker.. Endret 25. juli 2004 av Sveini89 Lenke til kommentar
warillion Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) ingen kabler er "hjemmelaget" vis det er far din som har lagt dem opp så er det jo hjemmelaget, det vil si at han har plugget dem selv, ikke laget selve kabelen selv. Han får kabalen på en rull og så kapper han opp etter lengdene han skal ha, og så lager plugger på dem. Etter min mening er dette en hjemmelaget kabel. EDIT: kjør->cmd/command->ipconfig og lim inn det som står der. Endret 25. juli 2004 av warillion Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 At internett ikke fungerer nede, skyldes nok at PC-ene nede ikke har kontakt med ruteren oppe. Det skyldes enten, som agvg nevner, at det er feil med kablingen, ELLER at IP adressene ikke er like som PC-ene oppe. Finn ut hva den lokale IP adressen på en PC oppe er (f.eks 192.168.0.3) og endre IP adressene til PC-ene nede slik at dem er det samme (med unntak av siste sifferet selvsagt). Får du ikke kontakt med verken internett eller PC-ene oppe da, er det feil med kablingen (mellom ruter og switch). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå