Gå til innhold

Infrarød på Nokia 6610i

Anbefalte innlegg

Jeg har aktivert IR på hovedkortet, innstallert Nokia PC suite, men jeg får ikke kontakt med PCen når jeg slår på IR på mobilen.

Det er snakk om en desktop PC.

Må jeg kanskje ha noen IR ledning fra hovedkortet og sånn at lyset fra mobilen får bedre kontakt med PCen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit KR7A-RAID

2 1/2 år gammelt kort, men det støtter IR, dukket opp under device manager.

Ifølge brukermanualen så er IR-øyet midt i mellom PCI portene.

Har åpnet kabinettet og prøvd, men skjer ingen ting

Lenke til kommentar
Abit KR7A-RAID

2 1/2 år gammelt kort, men det støtter IR, dukket opp under device manager.

Ifølge brukermanualen så er IR-øyet midt i mellom PCI portene.

Har åpnet kabinettet og prøvd, men skjer ingen ting

sansynligvis er det bare en tilkobling til IR.

Dvs ikke noe IR øye, men en sak du kan få tak i ekstra.

Står sikker Optional i manueln under IR.

Dvs.. du har ikke IR øyet, men IR tilkoblingen

Lenke til kommentar

En løsning kan være å investere noen få hundringser i en ekstern IR-port, av den typen man plugger i en ledig USB-port. Så installerer man driver, og så er man klar. Den er der når du trenger den, og dersom du ikke trenger den i perioder, kan den jo lett fjernes.

Lenke til kommentar

BT er vel raskere enn IR, ja, og som du vet, er den mye mer fleksibel mht hvor enhetene plasseres i forhold til hverandre. Tror rekkevidden er på rundt 10 m.

Jeg har sjøl investert i en IR-port. Den ser ut som en datamus uten taster. Kan plassere den der jeg vil, og ta den vekk når jeg ikke trenger den på en stund. Bruker den lite nå for tiden, fordi det meste skjer via kabel, som også er raskere enn IR. IR er greit dersom man ikke har kabel. Dessuten kan enkelte mobile enheter overføre data rett til PCen via IR uten spesiell programvare. Eksempler er T610, T630, CX65, M65, m.fl. Her kan ulike typer data overføres, og kun med IR. Tror ikke det går med kabel. Da må man ha spesiell programvare installert.

På den annen side er det enkelte ting man ikke skal eller bør gjøre med IR, f.eks oppdatering av firmware, slik Siemens tilbyr til mange av siden telefoner. Da er det kabel som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...