Gå til innhold

vifte i chieftec PSU

Anbefalte innlegg

:dontgetit: Hei jeg syns min orginale 360W chieftec psu bråker endel

jeg lurer på hvilke vifter er det som står i den?

så tenkte jeg å montere papst 12db vifter i den , lodde dem fast der som di orginale viftene var, kan dette fungere åvil det dempe lyden endel ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg får noen nye kabinettvifter og tenker å gjøre det samme med min Chieftec PSU, som jeg tror bråker mest i min maskin hvis jeg demper det jeg kan skru på manuelt.

Trådstarter, har du prøvd å sette inn en annen vifte? hvordan var det å montere den?

Hvis ikke, har noen tips om hva jeg bør passe på, bruke av verktøy, ikke gjøre osv i forbindelse med en slik operasjon. Jeg er ikke vant til å jobbe inni PSUer..

På forhånd takk, og beklager kapring av tråden din Margarus, men jeg lurer på akkurat det samme!

Lenke til kommentar

Jeg har gjort akkurat som trådstarter foreslo, og det funket utmerket! Pass på å fjerne gitteret i tillegg. Da skal det bli mye bedre. Liten negativ effekt blir at pga temperaturreguleringen, så vil den gå ca på full guffe hele tiden, men dersom man ikke er meeeget kresen, så holder dette.(12 dB, hva er jo det? ;) ) Har forresten noen bilder fra mitt arbeid (ikke noe tekst, men det gir litt visuelt :) ) her

Men hvis dere vil ha det kjempestille, så kan det moddes en god del mer. Lodd av originalviften, sett på et vanlig gitter (evt ikke fjern det dere har), kjøp en MIST 120mm vifte, modifiser lokket på strømforsyningen med hull til denne, lodd på 120-mm-viften der originalviften var plassert, plasser denne til å blåse inn i strømforsyningen. Ferdig! Dette gjorde jeg i koffertprosjektet mitt, og det er meeeget stille (går faktisk bare på 900 rpm). Det jeg ikke vet er om dette går på vanlig strømforsyning som er umoddet, da jeg har gjort stoore modifikasjoner på strømforsyningen i kofferten.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Det så jo ikke så dumt ut! Så jeg må regne med lodding? Kan jo litt, men håper det ikke er for fiklete og vanskelig..

Hva var det "mangler jord"-bildet? noe som ble feil?

Godt å høre at du fikk det til ihvertfall! Da skal jeg også prøve. Tror jeg kobler vifta til viftestyringen, så jeg kan regulere den selv.

Lenke til kommentar

Mangler jord-bildet viser at jeg har loddet på alt utenom jord ;) Redigerte forresten forrige innlegg nettopp! Husk at hvis du kobler rett på viftestyring, så kan det bli rimelig varmt. Derfor brukte jeg innebygget kontroll, fordi dette gjør det litt sikrere i forhold til varme

Red: la til noe

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Har tenkt å bytte vifte jeg og...

Er litt i tvil om jeg skal sette i 80 mm eller 120 vifte.

Men burde jeg koble vifta utenom, eller kan jeg bare koble den nye vifta inn på de ledningene der den gamle PSU vifta sitter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...