Gå til innhold

Endre nummer hos Telenor ('Ønskenummer')


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne bytte telefonnummer, og har sjekket informasjonen om Ønskenummer på www.telenormobil.no Prøvde å ordne dette ved å ringe Kundeservice 09000, men fikk beskjed om å ordne dette hos en Telenor Mobil-forhandler.

 

Dette gjorde jeg, men så ble det komplisert. I følge informasjonen på Telenor Mobil koster det kr 500,- for Ønskenummer. Forhandleren jeg henvendte meg til (en Spaceworld-butikk jeg benytter mye) var ikke sikker, men ringte for sikkerhets skyld 09000, og hørte hva han skulle gjøre. Jeg har et abonnement med bindingstid, og dette ga forhandleren beskjed om. På 09000 fikk han opplyst at jeg først måtte si opp det gamle abonnementet, og så tegne nytt.

 

Ok, jeg trodde man kunne ordne dette uten å måtte si opp abonnementet, og så tegne et nytt, men så lenge det i følge informasjonen På Telenor Mobil koster 500 kr å bytte til Ønskenummer, kan man ordne det så enkelt eller tungvint man vil for meg.

 

Jeg spør derfor: Hva vil det koste meg å få Ønskenummer? Er det 500 kr, slik som er opplyst om på Telenor Mobil. eller kommer det noe i tillegg, som man ikke har opplyst om? Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker jo veldig tungvint å si opp abonnementet, for så å opprette et nytt. Jeg skiften et par ganger nummer hos NetCom, men de gjorde det da ikke så innfløkt. Hadde ganske sikkert binding da også.

 

Det jeg vil ha fram, er om det kommer tilleggsomkostninger til. Å si opp et abonnement med binding, koster en del, og opprettelse av nytt abonnement koster vel et par hundrelapper.

 

Ved å si opp, bryter man egentlig avtalen, men om Telenor Mobil overfører bindingen til nytt abonnement, vet jeg ikke.

 

Dette er for dumt! Hvorfor ikke kunne endre det helsikes nummeret, betale 500 kr, og ferdig med det. Jeg vil ikke ta noen sjanser her. Det høres enkelt ut på Telenor Mobils hjemmesider... Men de er noen luringer. Hvis de prøver å bøffe meg, har jeg ikke mer der å gjøre som kunde, senest når bindingstiden er over. Det ville vært synd, for de har de tjenestene jeg trenger. Men jeg håper selvsagt at det koster 500 kr, som de har opplyst om på hjemmesiden.

Lenke til kommentar

Bindingstid følger et nr, ikke en person. Så om du vil ha deg et ønskenr, så må du ha to abonnementer.

 

Om du vil si opp det gamle, så vil du få en regning på ca 1400,- fra telenor. Den kommer du ikke unna om du vil kun ha ønskenummeret.

 

Men så kan du jo også binde opp det nye ønskenr igjen da..og få en ny billig telefon, evt rabattavtale.

Lenke til kommentar

Takk for svaret!

 

Det vil altså si 1400 kr for avtalebrudd, 200 kr for etablering av nytt abonnement, og så 500 kr for å velge ønskenummer... Det blir 2100 kr, om jeg ikke har misforstått. Det kan jo være at de 200 kronene i etableringsomkostninger ligger inni de 500 kronene for ønskenummer. Da blir det likevel 1900 kr.

 

Hvis det stemmer, tror jeg ikke jeg bryr meg, selv om jeg har mulighet til å "nedbetale" en del ved å binde et nytt abonnement. Og det har jeg ikke lyst til.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert du trenger betale så mye. Hvis du har 18 mnd binding så er oppsigelses gebyret 1200.-, hvis du har 12mnd binding (apparat) så starter gebyret på 1400.- minus månedlig nedjustering på 100.- per mnd. Ønskenummer koster 500.- og etablering på 200.- kommer i tillegg, men hvis du venter til etter 01.08 så er det kampanje med fri etablering.

Lenke til kommentar

Her er svaret jeg fikk fra Telenor Mobil i dag:

 

"

Til: [email protected]

Fra [email protected]

Kopi: [email protected]

Emne: Re: 09000

Dato: 26.07 20:00

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Engangsavgift for ønskenummer er, kroner 500,00.

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

"

 

 

Spørsmålet jeg stilte dem er så godt som helt identisk det jeg stilte her på forumet. Koster det bare 500 kr? Ikke mer? Ikke noen oppsigelser og nytegning? Jeg får vel prøve hos en forhandler igjen, for å bytte nummer, og vise til svaret fra Telenor Mobil.

Lenke til kommentar

Ja, det blir i alle fall en del dyrere (og kronglete) å "få seg et nummer", enn jeg i utgangspunktet trodde, for å si det slik. Skjønt, _trodde_; _forespeilt_, vil jeg vel heller si.

 

Men det er fremdeles langt fra det Chess skal ha. Skal du ha et nummer der i gården, er det 1500 kroner, og da er det "sølvnummer". Sikkert det samme som Telenor Mobil kaller Ønskenummer. Gullnummer koster 2500, som hos Telenor Mobil.

 

Som tidligere nevnt, har jeg tidligere byttet nummer hos NetCom , og det har helt sikkert skjedd med et abonnement med bindingstid. Og da var det ikke noe rør med å si opp abonnement og tegne nytt. Der var det å betale 500 kr, og ferdig med det. Hva de tar nå, vet jeg ikke. Har prøvd å se etter, men det er ikke så lett å finne fram på NetCom-sidene, selv om de har oppdatert dem aldri så mye.

Lenke til kommentar

Nå er det bytting av nummer jeg tenker på, ikke prisene generelt.

 

Når det gjelder priser og tilbud generelt, får man ofte det man betaler for. Telenor Mobil og NetCom er blant de dyreste, men de tilbyr samtidig mest. Jeg tenker på nettsidene deres, og de muligheter det er der. Jeg tenker på tjenestene man kan velge blant. Jeg tenker på webmail. Telenor Mobil har også mobilsvar inkludert i prisen. NetCom har en kalendertjeneste med varsling. Begge tilbyr varsling av ny e-mail osv osv.

 

De rimeligste selskapene har knepet inn på mye av dette, men de kan tilby lave priser.

 

Tele2 er kanskje noen av de man får minst for pengene hos. Hjemmesidene er lite informative, og tilbyr lite, utenom den mest nødvendige informasjonen.

 

Men det blir en annen diskusjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...