benjamin84 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Har hatt litt problemer med PCen i det siste, så jeg reinstallerte win XP... det tok meg 8 forsøk før PCen godtok dette, tror det var en feil på CDen eller noe slikt for det rettet seg når jeg kopierte CDen til en kamerat. Uansett, nå har jeg altså en fresh XP install, men allikevel er det noe som skurrer; om jeg har et program gående som krever litt ressurser (photoshop, DC++ mens den hasher osv osv) så bruker selve programmet ressurser, men i tillegg bruker SYSTEM rundt 20% eller mer Når jeg bare surfer rundt på nett bruker SYSTEM mellom 10 og 15%, hele tiden... dette husker jeg virkelig ikke fra tidligere. Problemet med dette er at når jeg skal spille spill (UT2k4, CS, hva som helst) bruker SYSTEM opp mot 60% av PCens ressurser og ting går utrolig hakkete (ja selv CS kjører på ca 15fps og det er jo som kjent ikke fryktelig krevende...) I tillegg er det et merkelig program som forsøker å koble seg på nett, har lagt ved en screenshot av Zonealarm... er dette muligens relatert på noe vis? Jeg har kjørt AVG antivirus scan og Ad-Aware scan men ingen forandring... To screenshots for å vise problemet: Følgende programmer kjørte på det tidspunktet (som jeg vet om) windows explorer (1 vindu) deamon tools messenger nostromo software zone alarm avg antivirus creative software til lydkortet mitt hadde omega drivere til 9800 Pro'n, erstattet disse med vanlige ATI drivere men det hjalp ikke. ingen ting av dette har tidligere skapt problemer. Noen som vet hva som skjer? All hjelp mottas med takk, skal på lan om litt over en uke og skulle gjerne ha en PC det gikk ann å spille på Maskinvaren ser dere HER (PCen kjører ikke klokket nå, alt har vært standard i ca et halvt år) Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Tralala.... løste det heeeelt på egenhånd Var utdaterte drivere til Audigy NX kortet som var skyld i problemene, nå kjører alt glatt igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå