ehs5 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 HHGG hmm... hva var det boka vi snakker om her het igjen? åja, hehe , tenkte på norsk jeg: "Haikernes Guide til Galaksen" og ikke "HitcHikers Guide to the Galaxy" Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Man leser da på engelsk? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Man leser da på engelsk? Hehe, nei leser på norsk jeg, har ikke fått tak i den engelske versjonen. Jeg har lest masse engelskbøker og har fått gode karakterer i engelsk hvis noen lurer på det. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 HHGG hmm... hva var det boka vi snakker om her het igjen? åja, hehe , tenkte på norsk jeg: "Haikernes Guide til Galaksen" og ikke "HitcHikers Guide to the Galaxy" nå ja, men i gode gamle dager het den noe annet. første norke oversettelsen ble kaldt "på tommeltotten til melkeveien" de skjønte heldigvis fort hvor idiotisk titelen var og skfta den til en direkte-oversettelse. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 HHGG hmm... hva var det boka vi snakker om her het igjen? åja, hehe , tenkte på norsk jeg: "Haikernes Guide til Galaksen" og ikke "HitcHikers Guide to the Galaxy" nå ja, men i gode gamle dager het den noe annet. første norke oversettelsen ble kaldt "på tommeltotten til melkeveien" de skjønte heldigvis fort hvor idiotisk titelen var og skfta den til en direkte-oversettelse. Enda et eksempel på hvor utrolig dårlige norske oversettere kan være, særlig Harry Pottter er et godt eksempel på dårlig oversetter. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 jeg synes at harry potter er helt kurant oversatt, men selfølgelig best på engelsk. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 jeg gjorde akkurat ferdig den siste boka, det var en trist slutt Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 jeg gjorde akkurat ferdig den siste boka, det var en trist slutt Leste den siste ferdig for noen uker siden... Trist ja... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ser man filmer basert på bøker bør man ikke gå på kino og forvente å se hele boken. Film og bok er to totalt forskjellige medier, så en film vil nødvendigvis være annerledes en boka. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ser man filmer basert på bøker bør man ikke gå på kino og forvente å se hele boken. Film og bok er to totalt forskjellige medier, så en film vil nødvendigvis være annerledes en boka. Enig der, men etter å ha lest boka er det umulig å klare å tenke sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå