joho83 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Hei! Håper på å få litt hjelp her, holder på å oppgradere PC'ene her i huset og det er min første gang. Har litt peil, men er ingen ekspert... Jeg har kjøpt meg nye deler til min PC og mine gamle deler skal da over i fatters PC. Det jeg nå har begynt med er å overføre mine gamle komponenter over i pappas kabinett. Har i alle fall fått PC'en opp å gå nå, kommer inn i Windows og greier, men har fått følgende problemer etter at mine komponenter kom inn i pappas kabinett: 1. For det første bruker den nå mye lengre tid på oppstarten i pappas kabinett enn den gjorde i mitt kabinett, ingenting er endret, alt er det samme som det var når komponentene sto i mitt kabinett. Fatter ikke hva det kommer av? 2. Det oransje lyset på kabinettet lyser konstant, hva betyr det, er det noe galt med PC'en da eller og i så fall hva? 3. Kjøpte en ny vifte pga at den gamle jeg hadde bråket fryktelig, men den nye bråker faktisk enda mer..... Utrolig nok!!!! Og den ble anbefalt her på Hardware... Det sto at den skulle være stillegående, kan jeg ha kobblet den feil slik at den går konstant i toppfart? For det står på spez'en at den bråker 17db ved 1300rpm og 48db ved 4800rpm, kan det være at den da går i 4800rpm konstant tro? Viften min er en "Thermaltake Volcano 9 Smart and Silent". Du finner den her: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=122667. Fulgte med en sensor der som skulle teipes på prosessoren, og det gjorde jeg, men den bråker som f.... fordet.... Følger med en manuell "styringsskrue" som man kan skru på for å senke/øke hastigheten på vifta, men vil jo helst at vifta styrer seg selv etter hvor varm maskinen er. Jeg har en AMD XP 2800, hvor høy temperatur kan den maksimalt oppnå? Noen som vet? Meget frustrerende.... Hvis jeg ikke får det til returnerer jeg vifta, kan noen anbefale ei stillegående og god vifte? Pris har ingen betydelse. At den er stille betyr masse. Håper på gode svar, er evig takknemlig for det, er veldig frustrert nå etter timer med skruing Mvh Jon Endret 24. juli 2004 av joho83 Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Jeg vet bare 1 ting her, å det er det at med at den oransje lampa lyser hele tiden, er fordi du har koblet noe feil med lysa som indikerer at den står på osv ! den grønne er power on , den oransje viser om det er aktivitetet i windows å at den jobber! prøv deg frem med lysa på hovedkortet Endret 24. juli 2004 av hauer Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Dårlig emne, Får ikke helt med meg hva du er ute etter... Dårlig Overskrift... Btw, Velkommen til forumet Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Dårlig emne, Får ikke helt med meg hva du er ute etter... Dårlig Overskrift... Btw, Velkommen til forumet Kan være enig i at overskriften var dårlig endret den nå, håper det hjalp. Men skjønner ikke hvorfor du ikke skjønner hva jeg er ute etter. Står ganske klart mener nå jeg... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ok, Men les det hauer skrev... Satt du inn ny hd? eller brukte du eksisterende windows på den.. Du kan jo prøve å formatere den... Angående vifta så kan jeg ikke si så mye enn at du får gjøre det en gang til og lese bruksanvisningen hvis det følger en med.. Hvilket hk har du? Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Ok, Men les det hauer skrev... Satt du inn ny hd? eller brukte du eksisterende windows på den.. Du kan jo prøve å formatere den... Angående vifta så kan jeg ikke si så mye enn at du får gjøre det en gang til og lese bruksanvisningen hvis det følger en med.. Hvilket hk har du? Jepp, satte inn ny harddisk, ikke ny men den gamle som satt i min PC, en IBM Deskstar 60 GB 7200rpm. Jeg formaterte hardisken og instalerte XP før jeg satte den inn i pappas PC. Og da ble den mye tregere i oppstarten enn den var i mitt kabinett. Komponentene ellers er de samme... Merkelig... Kan jo prøve å formatere den en gang til, mens den står i pappas kabinett... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Ikke rart at den ble tregere i din fars pc etter at du installerte XP på den på din pc, for da er jo XP tilpasset ditt hk og dine konfigurasjoner.. Derav må XP finne nye drivere som stemmer... Så da er det bedre å formatere hd i den pc den skal stå i og intallere på samme.... Endret 24. juli 2004 av CorVette Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Ikke rart at den ble tregere i din fars pc etter at du installerte XP på den på din pc, for da er jo XP tilpasset ditt hk og dine konfigurasjoner.. Derav må XP finne nye drivere som stemmer... Så da er det bedre å formatere hd i den pc den skal stå i og intallere på samme.... Okay, takker for det Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ikke rart at den ble tregere i din fars pc etter at du installerte XP på den på din pc, for da er jo XP tilpasset ditt hk og dine konfigurasjoner.. Derav må XP finne nye drivere som stemmer... Så da er det bedre å formatere hd i den pc den skal stå i og intallere på samme.... Okay, takker for det Skulle bare mangle Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Fulgte med en sensor der som skulle teipes på prosessoren, og det gjorde jeg, men den bråker som f.... fordet.... Ville ikke den teipen smelte? Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Fulgte med en sensor der som skulle teipes på prosessoren, og det gjorde jeg, men den bråker som f.... fordet.... Ville ikke den teipen smelte? Nope, det gjør den ikke, er en spesiallaget teip som er beregnet for den sorts bruk... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Fulgte med en sensor der som skulle teipes på prosessoren, og det gjorde jeg, men den bråker som f.... fordet.... Ville ikke den teipen smelte? Er vel ikke snakk om å kline den på med vanlig husholdningsteip Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Daså. :!: Visste ikke at det var sånn spesialtap. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Har volcano 9 kjøleren selv, og JA, den bråker som et lokmotiv Den kjøler derimot utrolig bra på full pupp (ligger på rundt 32-35 grader celcius på en XP2500+ @ 2800+) Ikke bruk den varmesensoren som følger med... bruk heller den regulerbare motstanden. Ble forøvrig VELDIG positivt overrasket over Thermaltake Venus Silent Boost K7 A1889 Socket A up to AMD XP 3400+ her om dagen. Den var veldig enkel å sette på, og bråkte veldig lite, og kjølte veldig bra. Skal nok satse på denne fremover når jeg bygger pcer for folk edit: den koster kr 245,- på komplett Endret 24. juli 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå