Shulgin Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei, Jeg sa i åpningstråden på bokforumet ifra om at å navngi det nye forumet "bøker" nesten ble litt dumt med tanke på at det bare er objektet som allmenn kjent litteratur havner i, akkurat som film havner på DVD, VHS, internett eller ingensteds (tenk amatørfilm). Ergo, snålt å kalle filmforumet "DVD" istedet. For det er så mye litteratur som aldri havner i bøker. Det inkluderer dikt og noveller av guttunger og gamlinger som ennå ikke har slått så fantastisk gjennom at tekstene er å finne i nærmeste bokhandel. Hva er forskjellen fra en tusenords fortelling av en forumbruker og en femhundresiders roman av Ari Behn? Lengden. Ikke mer. Hvor poster man en tråd om skriving av limericks? Ikke på bokforumet, vel? Av vane tar jeg vanligvis skrift skriftlig. Det var derfor jeg lurte på dette, og om man burde erstatte navnet på bokforumet med noe som dekket litt flere av litteraturens områder. Hvis vi er enige om at utrykte noveller og trykte romaner er relatert nok til at de passer sammen i ett forum, bør nesten forumet hete "Litteratur" istedetfor "Bøker". Hvis vi også er enige om at alt fra dikt til noveller til romaner bygger på "språk", bør forumet kanskje kalles "Språk og litteratur". Hva synes dere? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Synes bøker er et flott navn, er ingen po(t)et. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg er helt enig, sanoj_20. Men hvis jeg f.eks skriver et dikt, er det mulig at dere gir kritikk da? Eller skal vi bare poste hva andre har skrevet? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Jeg tillater meg å bumpe i dette tilfellet. Jeg vet at det har vært sommer og at det kanskje ikke er årets beste tid for å ta opp saker, men nå er den snart over. Kan dere gi et bittelite svar i løpet av året? Jeg har lyst til å kjøre igang noe som antakelig passer best på bokforumet snart. Ikke det at det har noe særlig med bøker å gjøre, men litteratur ellers. Tusen takk. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Syns å huske at det er generell enighet om dette internt, men det er fremdeles sommer så du må nok bare vente Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Det skal jeg. Ville bare ha det bekreftet at en eller annen faktisk la merke til hva jeg skrev. Hjertelig takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg