Gå til innhold

vet dere om noe bra måte å lære seg Access på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan også bruke wizard for å sette opp en database og så gå inn på "design view" på den og se hva som er hva, det burde gi deg en grei innføring i de vanligste tingene. Så kan du prøve å lage en og se hva alle menyene sier for noe. Det var slik jeg lærte meg access :smile: Det og bruk av hjelp funksjonen.

Lenke til kommentar

Quote:

asad skrev (2002-04-24 23:41):

Trenger hjelp...sliter med programmet på skolen.Jeg lurte på om det var noe lyn-kurs i Access, aller en bok for den saks skyld...setter pris på svar!

Eller Kjøpe Access for dummies :grin:

Har lært mye av dummies bøkene som fattern har investert i :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 23:41, asad skrev:

Trenger hjelp...sliter med programmet på skolen.Jeg lurte på om det var noe lyn-kurs i Access, aller en bok for den saks skyld...setter pris på svar!

La meg gjette; Du har valgt IT på VKI fordi data er noe du kan så der trenger du ikke gjøre noe som helst. Gjennom hele året har du ikke gjort noen ting i timene fordi "data kan du". Nå nærmer tentamen seg og du begynner å innse at du ikke kan en dritt? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Anders Leipsland skrev (2002-04-25 12:41):

La meg gjette; Du har valgt IT på VKI fordi data er noe du kan så der trenger du ikke gjøre noe som helst. Gjennom hele året har du ikke gjort noen ting i timene fordi "data kan du". Nå nærmer tentamen seg og du begynner å innse at du ikke kan en dritt? :wink:

Hørtes kjent ut :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 17:20, asad skrev:

Data og Access er to forskjellige ting :smile: "Data kan jeg", ikke access...Og NEI, jeg er ikke lat, har gjort alt jeg skulle hele året...men det programmet er bare så jævlig!

No offence, men du er ingen kløpper på data dersom du ikke har fatta access :smile: Det er rimelig enkelt og skjønne, litt hardere enn resten av office pakka, men ikke noe 3d studio akkurat.

Tror kanskje SirHartge har et poeng i at det er litt viktig å skjønne hvordan databaser funker, men bare man får tabellene satt riktig så er det en simpel jobb.

går btw på VKI selv og har access tentamen til tirsdag. Går for en sekser jeg :grin:

Lenke til kommentar

Access er et skiiit program. Driver og lærer det selv i programvare timene. Men problemet med access er jo at det ikke kan brukes til noe særlig fornuftig uten at du betaler uhorvelig med cash. f.eks: i web sammenheng; kan ikke bruke access til å lagre brukere på en side (ala hw.no) uten å ha investert i windows 2000 server med IIS, som igjenn må kjøre på en relativt kraftig pc.

Nei, lær oss SQL.

Lenke til kommentar

Hvis det bare er et par lette skole oppgaver så burde det holde og kjøpe access "datakort" boka på narvesen. Har det elementære greit forklart, går gjenom boka på et par kvelder. Koster bare 50-60 kr. Ideel til dit formål.

Lenke til kommentar

Har også tentamen i Access VK1 på tirsdag. Ha ri grunnen spilt Age of Empires 1 i hele år (har blitt dritgod)men klarer greit accessen for det. Satser også på sekser. Forklarer læreren hvordan hun(!) skal gjøre ting og sånn. Access er jo mye learning by doing, og kan man et office program, så kan man alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...