Gå til innhold

PXP.no's snikreklame og andre muffens m/strø


Anbefalte innlegg

Har i det siste observert endel poster her inne med gode erfaringer på webshopen pxp.no. Dette er ikke første gang slikt skjer her inne på forumet. Denne posten får stå som eksempel (sjekk aktuelle brukere og det brer seg til andre poster). Denne uheldige praksisen tok nemlig spesielt av da netconnection startet en omfattende snikreklameoperasjon der de prøvde å juge seg unna. Dette endte dessverre med liten reaksjon fra hw.no nettverket. Særlig da omstridte overhoder i overklokking.no tok butikken til sitt bryst etter et gavedryss fra netconnection selv.

 

Denne snikreklameoperasjonen kan dessverre ses på som en delvis suksess for netconnection.no. Ikke bare pga. hw.no nettverket med overklokking.no i fronten som la seg på rygg for gavedrysset, men også uvitende forbrukere, og forbrukere uten respekt for seg selv som kunder, som lot seg kjøpe av noen lusne kroner lavere pris, som andre rundlurte kunder (inkludert dem selv) subsidierte.

 

Så det jeg observerer er: Det har tidligere skjedd liknende tilfeller av det pxp.no nå gjennomfører. Er det rart dette skjer når de ser hvordan netconnection gikk seirende ut av sin svindelsak?

 

Jeg vil bare påpeke hvor viktig det er at vi kunder setter grenser for slik oppførsel. For det som kommer til å skje til slutt er at det er disse bandittene som vinner og da gjerne tar avgjørende markedsandeler fra de som har måttet ta en økonomisk risiko med reklame når de starter en nettbutikk. Og til slutt sitter kundene igjen som taperne når den naturlige konkurransen i markedet ødelegges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo litt påfallende med de postene ja.. :hmm:

 

Edit: Jeg la også merke til at han han med to poster har brukt begge til å reklamere for pxp, og han med 15 (eller noe) hadde vel brukt 3 av postene sine.

 

Nå skal det jo også sies at det kan være tilfeldigheter, men man har jo som du sier opplevd dette før.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Trådstarter m/posthistorie ser legitim ut. Brukerene med tall i nicket derimot..

 

Hvis det er jeg som er trådstarter m/posthistorie (Treg postgang i nord-tråden) så kan jeg forsikre dere om at det ikke var noe reklamestunt.

Jeg hadde rent faktisk handlet der og var litt forundret over at det skulle ta så lang tid før posten klarte å få sendt posten videre. At jeg i den sammenheng også skrøt av butikken jeg hadde handlet fra var fordi jeg opplevde at de hadde ytt god service. Samt at jeg ikke på noen måte ville at den trege leveringa skulle fremstå som noen klage på selve butikken.

 

Vil til slutt tilføye at man selvsagt skal være obs på misbruk av kategorien til reklamefremstøt.(f.eks hvis en bruker har noen ytterst få innlegg, er nylig innmeldt og kun har skryt av en butikk i de fleste av sine poster)

På den annen side kan man ikke trekke grensen så strengt at kun negativ omtale av butikkene blir tillatt(satt på spissen). Det er jo webshoperfaringer det skal handle om, og personlig er det for meg vel så int. å lese om positive erfariner som negative. Bildet av en butikk blir gjerne mer balansert da for jeg synes endel av de som hiver seg over butikker er litt for urimelige i sine forventninger. Leser man trådoverskrifter her så kan man f.eks få det inntrykk at komplett er en møkka- og svindlersjappe uten like. Det er imidlertid ikke min erfaring da jeg har fått god service og gode produkter da jeg har handlet der.

Men det er vel innbygd i oss alle at vi gir mer lyd fra oss når vi blir dårlig behandlet....

Lenke til kommentar
Hvis det er jeg som er trådstarter m/posthistorie (Treg postgang i nord-tråden) så kan jeg forsikre dere om at det ikke var noe reklamestunt.

Hvem har sagt at noe om at du er trådstarter? Er du registrert under andre nick? Noe som skurrer her; pussig at du plutselig skulle føle deg skyldig, forklar.

Det var da voldsomt da :roll:

Grunnen til at jeg trodde det ble siktet til meg er at jeg som sagt startet en tråd med "en posthistorie" (dvs. den om postgangen i nord-norge.) I den sammenheng sa jeg også noe positivt om butikken jeg handlet hos. Jeg skjønte etter at jeg hadde skrevet innlegget at det ikke var en slik "posthistorie" Blacktower mente,men posthistorien til den som startet tråden du linket til. :blush:

 

Nå det er sagt så synes jeg du framstår som forholdsvis paranoid i ditt svar på mitt innlegg, og det styrker jo ikke akkurat din troverdighet og anklage hvis de er fundert på like spinkelt grunnlag.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...