akristina92 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei. Hva blir aldersgrensen på Doom III? Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det er godt mulig det blir 16.. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Åå? Endret 24. juli 2004 av Gullegutt Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Gullegutt har hvist rett.. Tok en liten kikk på elkjop.no : Anbefalt aldersgrense: 18 Får bare mase extra på pappa da Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Om dere husker de forrige Doom III seriene, så var det like før de ble banlyst fra mange land på grunn av hvordan de ble spillt, tror neppe de har kutta ned på akkurat det i Doom III. Men hvem bryr seg vel Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Gullegutt har hvist rett..Tok en liten kikk på elkjop.no : Anbefalt aldersgrense: 18 Får bare mase extra på pappa da Hva med å gå å kjøpe spillet selv....? Tror nok ikke de spør etter legitimasjon når du skal kjøpe det Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hva med å gå å kjøpe spillet selv....? Tror nok ikke de spør etter legitimasjon når du skal kjøpe det En butikk som selger spill er tvunget til å sjekke legimitasjon av folk som skal kjøpe slike spill . Det er det samme som med kjøp av røyk. En har ikke lov å selge til folk under aldersgrensen Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Selvfølgelig blir det 18. Det det innholdet skulle det bare mangle. Er det ikke sånn blitt at man må vise leg for å kjøpe spill med 18-års-grense? Eller er det opp til butikkene? Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Er jo ikke vanskeligere enn å kjøpe det i en nettbutikk,og si at du er 18;) Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hva med å gå å kjøpe spillet selv....? Tror nok ikke de spør etter legitimasjon når du skal kjøpe det En butikk som selger spill er tvunget til å sjekke legimitasjon av folk som skal kjøpe slike spill . Det er det samme som med kjøp av røyk. En har ikke lov å selge til folk under aldersgrensen Selv om de er tvunget til det, så er det ikke halvparten som gjør det.... Får du ikke kjøpt det en plass er det bare til å prøve en annen, og av alle de spillene jeg har kjøpt, så har jeg aldri blitt bedt om å vise legitimasjon Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 De fleste bryr seg jo ikke. Hvis de spør om legitimasjon så er det vel bare å ta reisen til neste butikk. Vanskeligere trenger det ikke å være... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 18 er vel bare veiledendes enda? Ikke noen gang noe tvil om at aldersgrensen ville ble 18 da :!: Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 jepp den er bare veiledene, butikkene kan nekte deg å kjøpe det, vist de er redde for at sinte foreldre kommer å klager på at de solgte spillet til 12åringer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Har sett tilfeller både på Ram&Rom og Spaceworld der fjortiser ble nektet å kjøpe enkelte spill i kassa. Uansett hvor kjipt fjortisen gir uttrykk for at det er, står de på sitt. Det ene spillet var Max Payne 2 tror jeg. Husker også at Ram&Rom bytta spill i den "public maskinen" sin fordi en haug med 10-12 åringer sto og spilte Max Payne 2 som var utstilt. Til høylytte protester fra ungene som sto og spilte såklart. Endret 24. juli 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg kjøpte hele GTA serien selv om jeg var under 18 i butikken. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg ble legga da jeg forsøkte å kjøpe vice city, og det til tross for at jeg var 18 da. Jeg ser heller ikke spess liten ut med 186 cm... Makan til blærete og frekk betjening. Det er greit å ikke selge voldsspill til småunger, men å sjekke folk som ser ut som de er 18 tror jeg ikke butikken tjener noe på. Det er ingen stor skandale hvis en 17-åring får kjøpt et spill som har 18 års gr. Spesielt ikke når aldersgrensene ikke en gang er absolutte, men veiledende. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg ble legga da jeg forsøkte å kjøpe vice city, og det til tross for at jeg var 18 da. Jeg ser heller ikke spess liten ut med 186 cm... Makan til blærete og frekk betjening. Det er greit å ikke selge voldsspill til småunger, men å sjekke folk som ser ut som de er 18 tror jeg ikke butikken tjener noe på. Det er ingen stor skandale hvis en 17-åring får kjøpt et spill som har 18 års gr. Spesielt ikke når aldersgrensene ikke en gang er absolutte, men veiledende. Hva er vitsen med å klage hvis du er over 18, da? Er jo bare å vise legitimasjon og bli ferdig med det, det? De gjør det av prinsipp, ikke for å mobbe deg. Blir du sur hver gang du må vise legitimasjon for å kjøpe tobakk og øl også? Lenke til kommentar
Radial Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Så vidt jeg vet finnes det per i dag ikke lovhjemmel i Norge for å nekte en person under 18 år å kjøpe et dataspill. Dataspill er ikke omfattet av filmloven som hjemler alderssensur - dette har vært drøftet i regjering og storting. Dataspill er imidlertid omfattet av en bestemmelse i straffeloven som kan hjemle forbud mot spill og filmer i sin helhet, men det har visstnok aldri kommet et forbud mot et dataspill. Tradisjonell sensur av et spill er ikke som å sensurere en film, særlig fordi man ikke kan klippe bort uønskete elementer i spillet, men også fordi det er noe ressurskrevende ved at man faktisk må spille seg gjennom spillet. Aldersgrensene vi finner på spillene er per i dag retningsgivende, særlig for foreldre. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hva med å gå å kjøpe spillet selv....? Tror nok ikke de spør etter legitimasjon når du skal kjøpe det En butikk som selger spill er tvunget til å sjekke legimitasjon av folk som skal kjøpe slike spill . Det er det samme som med kjøp av røyk. En har ikke lov å selge til folk under aldersgrensen Selv om de er tvunget til det, så er det ikke halvparten som gjør det.... Får du ikke kjøpt det en plass er det bare til å prøve en annen, og av alle de spillene jeg har kjøpt, så har jeg aldri blitt bedt om å vise legitimasjon Men de er jo ikke tvunget! De har lov ja, men de er faen ikke tvunget! Det gjelder for både film og spill... Det er bare noen frekke jævler som ikke bryr seg en DRITT om spillet er voldelig eller ej, de vil bare passe på at en gutt på 17 ABSOLUTT IKKE må få prøve dette spillet i det hele tatt, slik at de kan more seg med å se på den stakkars "lille" gutten gå hjem med tomme hender... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå